Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
Ik weet niet wie er bij MC het weerbericht van vanochtend geschreven heeft, maar de dag in het zuidoosten begint allerminst zonnig. In Roermond is het bijvoorbeeld zo mistig nu dat ik mezelf niet eens hoor praten buiten :)

Weerbericht 06:30 uur
Vandaag is het bewolkt en is er maar weinig kans op wat zon. Bovendien is de bewolking soms dik genoeg voor een beetje motregen. Uitzondering is het zuidoosten waar de dag nog met zon begint, maar rond het middaguur is het ook daar bewolkt. Het wordt 12 tot 14 graden bij een zwakke tot matige noordelijke wind. Vanavond en vannacht verandert er niets want ook dan blijft het in heel het land bewolkt. Het wordt niet kouder dan tussen 8 en 10 graden.
Door tinuz97
Weljoh,in brabant is het altijd zonning.........het zonnige zuiden met gezellige mensen :P
Mistig is het hier nu op het moment van schrijven niet,beetje grauw grijs.
Door jango
Nou

Dat was dan toch bijna goed om 7.00 uur was het in Veghel nog helder, het probleem van de voorspelling was dat de zon gewoon te laat op kwam, want om 8.00 uur te tijde van de opkomst was het inmiddels bewolkt geworden.

@ Tinus

Eckie woont in Roermond en dat is Limburg en ik weet niet of dat ook bij het zonnige zuiden hoort B) .

En dan nog het weer goed voorspellen is volgens mij ook best moeilijk.
Heb de laatste maanden vaak ervaren dat de voorspelling op de avond voor de dag erna `s ochtends al weer voor 100% was veranderd.

Ook ervaar ik dat als de weerman/vrouw op tv het weerbericht verteld dit vaak in zijn geheel niet overeen komt met het achter geprojecteerde radar of satelliet beeld en dat hebben ze zelf denk ik niet in de gaten.
Door Eckie76
tinuz97 schrijft:
Weljoh,in brabant is het altijd zonning.........het zonnige zuiden met gezellige mensen :P
Mistig is het hier nu op het moment van schrijven niet,beetje grauw grijs.

Budel hoort toch ook echt bij Brabant :)
Toevallig ken ik Budel erg goed, omdat ik daar veel familie heb. Grappig dialect vind ik dat ook, in Brabant vinden ze het Limburgs, en in Limburg vinden ze het Brabants, maar dan anders...

Maar terug naar het thema: Als je een weerbericht opstelt om 6:30 en je ziet dat het in grote delen van Limburg hartstikke mistig is, dan heeft dat niks met voorspellen te maken maar met waarnemen.

Ach ja, het was ook niet zo serieus bedoeld allemaal :)