Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
In de regio Roermond sneeuwt het al een tijdje. Vanochtend voornamelijk onbeduidende motsneeuw, maar nu intensiveert het geleidelijk en is het al een beetje wit.
Zo te zien krijgen we nog het een en ander uit Duitsland, maar om een serieus sneeuwdekje te krijgen moet het wel langer en intensiever gaan sneeuwen.
Door AenG
Eckie76 schrijft:
In de regio Roermond sneeuwt het al een tijdje. Vanochtend voornamelijk onbeduidende motsneeuw, maar nu intensiveert het geleidelijk en is het al een beetje wit.
Zo te zien krijgen we nog het een en ander uit Duitsland, maar om een serieus sneeuwdekje te krijgen moet het wel langer en intensiever gaan sneeuwen.

Ik zie dat de markt al aardig wit wordt.

http://www.roermond.nl/index10846.htm
Door Eckie76
AenG schrijft:
Eckie76 schrijft:

Ik zie dat de markt al aardig wit wordt.

http://www.roermond.nl/index10846.htm

Ja, en het sneeuwt nu dus behoorlijk hard zelfs :)
Ik haal de sneeuwschep alvast tevoorschijn anders wordt de bakker naast ons weer boos op me :)
Door tjabine
Eckie76 schrijft:
De verwarmde neerslagmeter in de Vantage Pro doet prima zijn werk: 1,3 mm aan smeltwater opgevangen.

Ja die van Davis werken echt super, o.8 mm hier.
Klein vraagje, hoe kom je aan 1.3? gaat toch per 0.2 mm.

Gr Ron.
Door Eckie76
tjabine schrijft:
Eckie76 schrijft:
De verwarmde neerslagmeter in de Vantage Pro doet prima zijn werk: 1,3 mm aan smeltwater opgevangen.

Gr Ron.

Ik heb de oude Vantage, die gaat wisselend per 0,3 en 0,2.
De verwarming is niet van Davis, maar zelfbouw.
Ongeveer 130 euro goedkoper :)
Door tjabine
Eckie76 schrijft:
tjabine schrijft:
Eckie76 schrijft:

Gr Ron.

Ik heb de oude Vantage, die gaat wisselend per 0,3 en 0,2.
De verwarming is niet van Davis, maar zelfbouw.
Ongeveer 130 euro goedkoper :)

O, ok ik wist niet dat die wisseld met 0.2 om 0.3.
Wat betreft de verwarming, het scheeld inderdaad, maar er zijn er ook
een hoop die niet goed werken bij lage temperaturen.
Door petergroeneveld
Hier in Haelen meet ik al een 3 tot 4cm sneeuwhoogte. Met mijn regenmeter met verwarming, zelfgemaakt volgens het Davis principe maar wel een heel stuk goedkoper al 2,6mm gesmolten sneeuw gemeten :laugh: werkt dus perfect.

Het blijft nog een tijdje doorsneeuwen, zal vanavond tegen 24:00 uur nog een meting doen, ben benieuwd waar we op uitkomen.
Door Overijse
Hier nu pas sinds een half uur aan het sneeuwen, was net op tijd klaar met de verwarmde regenmeter :cheer: :cheer: . Afwachten of hij echt zijn werk zal doen dus.

Grtz
Kris