Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenmiddag,

Zojuist kwam ik tot de ontdekking dat het hier in Klazienaveen en ongetwijfeld in meer plaatsen in Drenthe of elders in Nederland IJZELT

Ik heb wederom geen Waarschuwing Extreem Weer gezien van onze KNMI vrienden.
Wel een gele waarschuwing die mijn inziens weer te matig is.

Dus bij deze de Waarschuwing Extreem Weer: HET IJZELT IN DRENTHE

Mvg,

Martijn
Door weatherservice
KNMI, te laat met hun 'gele' waarschuwing.. Dit is extreem weer.
Door wslangerak
Vreemd dat op de radar helemaal geen neerslag te zien is... Is het dan motrgen wat er valt? Is het aanvriezende mist? Iemand een idee?

Triest dat er slachtoffers zijn gevallen door dit blijkbaar onverwachte steekje van de winter.
En ja hoor,

Nadat er in Groningen vanmiddag door deze ijzel 2 mensen zijn omgekomen is het KNMI nu wakker.

Een oranje Waarschuwing Extreem Weer voor Groningen,Drenthe en Overijssel, 18:57 uur zojuist uitgegaan.Te laat dus....Veel te laat......Het heeft 2 mensenlevens gekost op de een-nalaatste dag van het jaar.

Het antwoord op de Vraag van Kees Ws Langerak is: Inderdaad sinds vanmiddag ongeveer 16:30 uur valt er hier hele minimale motregen, Eigenlijk nog minder dan miezer. En dat bij een Temperatuur van -1.6 °C dus Flinke ijzel. Het viel me op aan het schuine Dakraam hier op Zolder vanmiddag en na controle buiten bleek het spekglad te zijn.

Mvg,

Martijn
Door meteozwolle
ook hier in zwolle flink glad.
ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

en waarschuwingen komen helaas vaak te laat ...
Door meteobergen
En ja hoor de rapen zijn weer gaar. We kunnen weer trappen naar.....
Er gaan dingen fout in jullie ogen naar de waarschuwingen van het KNMI. Komop we zijn allemaal volwassen neen ik aan . Zoek een andere baan en ga bij het KNMI aan de slag. Sect gezien heb je dan pas recht van spreken als het fout gaat. Wij hebben een weerstation als hobby, WIJ VOORSPELLEN NIET,WIJ NOTEREN VOOR ONSZELF.Tis heel makkelijk om bij elke scheet kritiek te leveren. De beste stuurlui staan nog altijd aan wal!!! Waarvan akte!!

Jedoch een hele fijne jaarwisseling .
Gr Meteo Bergen
De rapen gaar.(Of de Raasdonders ;))
Toch zou een Samenwerking met het KNMI in deze in mijn ogen een goed plan zijn.

Dat wij als Weeramateurs bij een Waarneming direct het KNMI kunnen inlichten via een Website of telefoonnummer o.i.d.

Dan heeft het KNMI een veel sluitender systeem.

Mr Meeuw, Een hele fijne Jaarwisseling gewenst.(Ik ben met Oud en nieuw in de buurt ;)
Als ik Raasdonders ruik volg ik het reukspoor ff.ha ha ;))

Mvg,

Martijn
Door reitsma1960
wslangerak schrijft:
Vreemd dat op de radar helemaal geen neerslag te zien is... Is het dan motrgen wat er valt? Is het aanvriezende mist? Iemand een idee?

Triest dat er slachtoffers zijn gevallen door dit blijkbaar onverwachte steekje van de winter.

In Assen ook inderdaad vanmiddag en nu nog al geruime tijd een heel fijn miezer motregentje. Nauwelijks waar te nemen. Net zoals Martijn opmerkt.
Temperatuur hier nog net - 0,0 C. Dus zeer gevaarlijk op de bevroren ondergrond.
Hier geen aanvriezende mist.

Oebel
Door etab
Hier dooit het al dagen flink :laugh: