Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door tjabine
Voor mij toch wel redelijk uitzonderlijk al die mist!
Vandaag ook de hele dag niet verder dan 80 meter zicht gehad.
Kan me zo één twee drie niet herinneren dat we zo lang, vaak en veel mist hadden.
En als ik zo de MOS bekijk voor mijn regio gaat dat nog wel even aanhouden ook.

Zijn er meer die dit ook ervaren? of mis ik nu iets en is dit elk jaar het geval?

Ook wil ik jullie nog even wijzen op weerwoord
voor mooie foto's van dit alles.

Gr Ron.
Door ws vreewijk
Hallo Ron,

Een tiental/twintigtal jaren geleden waren de hoeveel heden mist veel groter ik heb ooit een stuk gelezen dat het kwam door de hoeveelheid luchtverontreiniging waar minuscule water druppels zich aan hechten aan fijnstof ea deeltjes tevens was de voorspelling dat we minder en minder mist zouden krijgen omdat de luchtkwaliteit aanzienlijk is verbeterd dus ook ik sta er een beetje van te kijken hoeveel mist we de laatste tijd hebben.

O nog iets weer geen KNMI( waarschuwingen van kracht vreemd) he:huh:

gr Chris
Door ws vreewijk
oeps weeralarm das iets anders :blush:

Ik heb sms weer alarm actief maar heb nog NOOIT een waarschuwing gehad.
Meestal komt het als boter na de maaltijd.

gr Chris

EDIT: ik neem aan als de anwb zegt dat je beter niet de weg op kan gaan het serieus genoeg is.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik haak hier ff op in ....

Vanaf vorige week zaterdag tot en met afgelopen woensdag was het hier dus 4 aaneengesloten dagen 24 uur per dag Dikke Mist die s'morgens vroeg zelfs aangevroren was,

Geen Weeralarmen en geen vermeldingen en of waarschuwingen in welke vorm van media ook.

Nu is het ff in het Westen van het Land een beetje nevelig en overal in alle Media wordt dit Breed uitgemeten.

Weeralarmen en Waarschuwingen van kracht vandaag, Nou hier vandaag een schitterende zonovergoten nazomerdag met Blauwe lucht en geen spoortje van Mist en of nevel te bekennen geweest, Ondanks het Weeralarm nu, Nog steeds geen Mist in Coevorden.

Mvg

Martijn

Ws Coevorden
Door reitsma1960
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:

Vanaf vorige week zaterdag tot en met afgelopen woensdag was het hier dus 4 aaneengesloten dagen 24 uur per dag Dikke Mist die s'morgens vroeg zelfs aangevroren was,

Geen Weeralarmen en geen vermeldingen en of waarschuwingen in welke vorm van media ook.

Nu is het ff in het Westen van het Land een beetje nevelig en overal in alle Media wordt dit Breed uitgemeten.

Weeralarmen en Waarschuwingen van kracht vandaag, Nou hier vandaag een schitterende zonovergoten nazomerdag met Blauwe lucht en geen spoortje van Mist en of nevel te bekennen geweest, Ondanks het Weeralarm nu, Nog steeds geen Mist in Coevorden.

Mvg

Martijn

Ws Coevorden

Hoi Martijn,

Ik denk dat het zit in de term weeralarm.
De hele week zijn er terecht en op het juiste momente weerwaarschuwingen gegeven. Zeker op de site van het KNMI.
Er wordt steeds een weerwaarschuwing, code geel afgegeven.
Ik neem deze waarschuwingen over op mijn site en heb de hele week zoals gezegd weerwaarschuwingen op de site vermeld gehad, verzorgd door Meteoalarm.EU waarvan de Nederlandse versie verzorgd wordt door het KNMI.

Een weeralarm is code rood en die hebben we hier vrijwel nooit, heb ik (volgens mij) nog nooit gezien.
Waarschuwing voor extreem weer wel, dat is code oranje.

De kritiek vind ik dus onterecht dit keer.

Edit: wij hadden ook in Assen vanmiddag een zonovergoten middag. Maar op tijd wel weer een waarschruwing voor mist een aanvriezing. Ik moest de deur nog uit en buiten Assen trok het al weer potdicht. Een terechte waarschuwing dus.

Oebel
Door duck1966
Goede avond. Ron in de winter 2008 - 2009 hadden wij hier iets meer dan een week mist achter elkaar, dat was toen ook nog met een oosten wind er bij en lichte vorst overdag en in de nacht matige vorst. Wat toen hele mooi plaatjes opleverden met me schaats tocht toen.

groetjes Ronald
Door baroman
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:

Mvg

Martijn

Ws Coevorden

Hoi Martijn

Je weet het toch wel, dit is al jaren het geval.
Voorbij de brug bij Deventer richting het Oosten (HOUD NEDERLAND OP MET BESTAAN).:angry:

Ik wil hier nog even iets aan toevoegen de dagen met mist in een jaar neemt juist af (zie de grafiek hieronder).

Ronnie..
Bijlagen
mist1950_2011.png
mist1950_2011.png (18.18 KiB) 3601 keer bekeken
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Inderdaad Ronnie,Helaas wel :( Maar wij weten beter :)
Door verhaar.riepe
Goedenavond,

Ja klopt toen hadden we dit Ronald.
Was koud en erg vochtig en veel rijp die dag. (22-12-2007)

gr René
Bijlagen
PICT00351.jpg
PICT00351.jpg (114.43 KiB) 3601 keer bekeken