- 06 sep 2012, 14:31
Evapotranspiration (ET) , Leaf wetness, Soil Temperature / Moisture
Vragen, vragen, vragen en ik kom er niet uit.
Wat willen gebruikers met de ET waardes die Davis Vantage stations leveren?
Wat willen ze met de waardes (temperatuur en natheid) die de "Leaf sensors" leveren?
En is mijn weergave van SoilMoisture meetwaardes nuttig en correct?
http://www.weerstation-leuven.be/weatherMH/index.php?p=410
Ik zou die zaken graag weten te plaatsen zodat ik ze op een nette manier in de templates kan verwerken.
Over de "Soil Moistere" sensors vind ik nog wel voorbeelden en in eigen tuin zie ik nu dat ik met de grondsoort hier, eigenlijk "nooit" hoef te sproeien. Maar die sensoren meten bij mij op 10 cm diepte en meer.
Dus heeft iemand voorbeelden heeft van hoe anderen het doen?
Of specifieke wensen hoe hij / zij het op de eigen site zou willen?
Of hoe mensen die niet met het weer maar meer met de groei van planten bezig zijn het (zouden willen) gebruiken?
Of weet iemand een "technisch plantengroei forum" als men vindt dat dit beter (of ook) op een ander soort forum kan worden besproken?
Al vast bedankt voor het lezen en meedenken,
Wim van der Kuil
Website: www.weerstation-wilsele.be
Template: www.weerstation-leuven.be
Vragen, vragen, vragen en ik kom er niet uit.
Wat willen gebruikers met de ET waardes die Davis Vantage stations leveren?
Wat willen ze met de waardes (temperatuur en natheid) die de "Leaf sensors" leveren?
En is mijn weergave van SoilMoisture meetwaardes nuttig en correct?
http://www.weerstation-leuven.be/weatherMH/index.php?p=410
Ik zou die zaken graag weten te plaatsen zodat ik ze op een nette manier in de templates kan verwerken.
Over de "Soil Moistere" sensors vind ik nog wel voorbeelden en in eigen tuin zie ik nu dat ik met de grondsoort hier, eigenlijk "nooit" hoef te sproeien. Maar die sensoren meten bij mij op 10 cm diepte en meer.
Dus heeft iemand voorbeelden heeft van hoe anderen het doen?
Of specifieke wensen hoe hij / zij het op de eigen site zou willen?
Of hoe mensen die niet met het weer maar meer met de groei van planten bezig zijn het (zouden willen) gebruiken?
Of weet iemand een "technisch plantengroei forum" als men vindt dat dit beter (of ook) op een ander soort forum kan worden besproken?
Al vast bedankt voor het lezen en meedenken,
Wim van der Kuil
Website: www.weerstation-wilsele.be
Template: www.weerstation-leuven.be