Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Willy Peters
#11785
Het heeft misschien niet rechtstreeks iets met het weer te maken maar onze nestkast in de tuin is sinds kort bewoond door een paartje koolmezen. Op dit moment liggen er al 3 eitjes in het nestje. We zijn benieuwd hoe het verder gaat.
Je kunt de plaatjes bewonderen via de website www.meteowijchen.nl en dan op het knopje webcam nestkast klikken. De pagina is niet helemaal up to date. De reden is dat de PC waarop ik de web pagina's maak gecrahst is. Aan de hand van het plaatje kun je aan de datum en tijd zien dat deze actueel is.

O ja, mocht er iets voor de lens komen (een spinnetje of zoiets) dan excuseer ik mijzelf voor de beeldkwaliteit maar we laten de beestjes ten alle tijden met rust.
Door Luc
#11794
Leuk zo'n 'nestcam'. Welke camera heb je daarin zitten? Volgens mij mag hij niet te groot zijn en moet hij ook IR beelden kunnen maken.

Gr,
Luc
Door weerzoetermeer
#11796
Hoi Willy,

Dat ziet er leuk uit! Duidelijk beeld ook!

Gr.
Thierry
Door Willy Peters
#11807
Luc schrijft:
Leuk zo'n 'nestcam'. Welke camera heb je daarin zitten? Volgens mij mag hij niet te groot zijn en moet hij ook IR beelden kunnen maken.

Gr,
Luc


Het is een eenvoudige camera van Conrad. Rondom het lensje zitten infrarood LEDJES. De camera heeft een composietuitgaang, aangesloten op een TV kaartje.
Door weermaarssen
#11841
Hallo Willy

Ik had laatst ook een nestje zie foto: 9 kleine piepertjes in zo`n klein hokje. Ik kon het niet nalaten stiekum een foto te maken.

Een dag na de foto waren ze gevlogen in een boom 10 meter van het nestje, daar hebben ze 1 dag gezeten en nooit meer iets van ze gehoord.

Groet Louis
Bijlagen
IMG_49541.jpg
IMG_49541.jpg (149.21 KiB) 2159 keer bekeken
Door eugel
#12296
Volgens de laatste beelden zijn de eitjes uitgekomen bij deze koolmezen familie.. Kijken dus!
Door WeerstationGraveNL
#12297
Jaagt die Koolmees eens aan de kant Willy.
Ik kan de jongen niet zien.
Dat beest zit er steeds boven op :laugh:

Bijlagen
KoolmeesWilly.jpg
KoolmeesWilly.jpg (53.23 KiB) 2159 keer bekeken