Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WeerstationGraveNL
#14172
Goedemiddag, vanmiddag mocht ik eindelijk, na 2 weken offline te zijn geweest, mijn PC weer ophalen bij de lokale PC-dokter. Een kortsluiting in de TV-kaart was de oorzaak. Gelukkig zijn we er weer.

Ik ben echter wel 2 weken aan weerinformatie kwijt.
Althans, mijn datalogger heeft die wél bijgehouden, maar ik krijg het nooit voor elkaar om "verloren" data weer terug in Weather Display in te lezen. Waarschijnlijk heeft dat met Vista te maken. Al dan niet als administrator opstarten van WD of WMR200.exe. Maar goed. we zijn weer online.
Ik ga de hoogtepunten van het afgelopen 2 weken dan maar manueel invoeren.

Om een lang verhaal kort te maken: WS Grave is weer online !!
Door Christian
#14179
Welkom terug, Peter.

Die hittegolf Rob, heb je dat in de Telegraaf gelezen? Niet te veel van aantrekken. Hittegolf moet het 5 dagen achtereen > 25C zijn met 3x de maxima van 30C, dat wordt in De Bilt niet gehaald. Zeer misschien lokaal.

Groet,
Door WeerstationGraveNL
#14188
Afgezien van het feit dat het weerstation 2 weken offline was, ben ik er ook achter gekomen dat ik eigenlijk niet zonder computer kan. Even iets opzoeken op Google, foto's bekijken, even iets vertalen, waar naar toe op vakantie, is die winkel vandaag open, enz. Ik zou het niet een verslaving noemen, maar je mist gewoon de functionaliteit van een online computer. Maar gelukkig... we kunnen weer :D
Door petergroeneveld
#14196
WeerstationGraveNL schrijft:
Afgezien van het feit dat het weerstation 2 weken offline was, ben ik er ook achter gekomen dat ik eigenlijk niet zonder computer kan. Even iets opzoeken op Google, foto's bekijken, even iets vertalen, waar naar toe op vakantie, is die winkel vandaag open, enz. Ik zou het niet een verslaving noemen, maar je mist gewoon de functionaliteit van een online computer. Maar gelukkig... we kunnen weer :D


Het kan wel eens handig zijn om op zolder nog een oud pc-tje of laptop te hebben staan zodat je bij zo'n calamiteit toch nog wel op internet kunt en eventueel hiermee ook je weergegevens nog kunt uploaden.

Zelf heb ik mijn oude pc nog bewaard en staat gereed met de weerprogramma's en al erop hoef het alleen maar op te starten en natuurlijk hopen dat die het op dat moment nog wel doet. :laugh:
Door WeerstationGraveNL
#14231
@Tinuzz: ik kon gelukkig op mjn werk af en toe even mijn standaard sites bezoeken :)

@Peter: probleem bij een tweede PC/laptop zou zijn dat je niet over de laatste data beschikt, maar je kunt dan uiteraard wél online, dat is waar!

Overigens resette gisternacht mijn PC zich na het downloaden en installeren van updates. WD wordt als administrator geopend en wacht met opstarten totdat ik OK heb gegeven. Daardoor raaktte ik een uur of 6 aan data kwijt, maar gelukkig werktte de datalogger nu wél :)
Helaas ontbreekt er daardoor een gedeelte aan data op HWA, omdat WD al die "offline"-uren geen data heeft verzonden naar HWA. Het is altijd iets ;)

Ik heb al wel het e.e.a. van de afgelopen 2 weken kunnen toevoegen in WD, zoals de neerslag. Via mijn buurstations zou ik de min. en max-temperaturen kunnen opzoeken, maar hoe dat in WD in te voeren is me nog niet bekend. Maar goed, we zoeken verder!