Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door etab
Ik heb sinds kort een minilaptop met Weatherdisplay draaien. Die heb ik draadloos gemaakt.
Maar nu krijg ik regelmatig een sms van WA dat mijn verbinding meer dan een uur eruit ligt.
Kom ik thuis is er niks loos? Maar was hij dus duidelijk wel eruit geweest.

Nu ben ik toevallig thuis en heb ik het weer. En inderdaad mijn laptop heeft geen verbinding. Nu heb ik een kabeltje erop gezet want de router staat er nog geen 2 meter vandaan. Maar ik snap niet waarom mijn draadloze verbinding er steeds even uitligt.

Ik heb alles gereset en kan niks vinden.
Door nolversteeg
Hallo Eric,

Heb je op de router el eens een ander kanaal geselecteerd een hoger kanaal dus ,

Groeten Nol
Eersel
Door wsMaurik
Hallo Eric,

Als de afstand maar 2m is zou ik zowiezo een kabeltje leggen maar goed (tenzij er deuren tussen zitten).

Zoals Nol zegt een ander kanaal wil wel eens helpen, storing hoeft niet van jouw te zijn maar kan ook bij de buren/straat vandaan komen. Gezien de afstand van 2m zou het signaal altijd top moeten zijn maar de praktijk is toch anders.
Misschien antenne orientatie aanpassen (horizontaal/verticaal).

suc6
nico
Door etab
Die 2 meter is omdat ik de laptop wel eens oppak en ergens ander ga zitten.

Ik zal eens in de instelling duiken. Eens kijken of dat ik een kanaal hoger iest kan zetten
Door pb2rdf
Bij draadloze verbindingen bestaat altijd de kans dat er dataverlies (geen connectie) optreed en is omgekeerd evenredig met de afstand.

Op de 2,4GHz wordt meer apparatuur gebruikt voor draadloze verbindingen, niet alleen internet, maar ook bv draadloze video.

Peter
Door tinuz97
etab schrijft:
Ik heb sinds kort een minilaptop met Weatherdisplay draaien. Die heb ik draadloos gemaakt.
Maar nu krijg ik regelmatig een sms van WA dat mijn verbinding meer dan een uur eruit ligt.
Kom ik thuis is er niks loos? Maar was hij dus duidelijk wel eruit geweest.

Nu ben ik toevallig thuis en heb ik het weer. En inderdaad mijn laptop heeft geen verbinding. Nu heb ik een kabeltje erop gezet want de router staat er nog geen 2 meter vandaan. Maar ik snap niet waarom mijn draadloze verbinding er steeds even uitligt.

Ik heb alles gereset en kan niks vinden.

Wat voor merk en type router heb je?