Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Marcel
Hallo luitjes,

Ik heb een probleem met internet op mijn laptop.
Ik heb de laptop 's avonds op de normale wijze uitgezet, en 's morgens weer aan.
Zonder bijzonderheden of foutmeldingen.
Toen ik internet wilde opstarten kreeg ik een windowtje met de tekst:
Internet explorer werkt niet meer en wordt vervolgens afgesloten als ik op het windowtje klik.
Ik kan echter wel mijn data naar mijn homepage updaten.
Er worden geen fout gemeld, de verbinding (draadloos) is 100%.

Iemand een idee wat er kan zijn en wat ik moet doen.
Er is verbinding met internet, alleen t opend niet als ik daarom vraag.

Alvast bedankt,

Marcel Pijpers
Door tinuz97
Doet het probleem zich voor als je bv een andere browser neemt zoals bv firefox?
Dan kan ik uitsluiten of het 100% aan internet explorer ligt.
Probeer firefox dus eens alsje wil?
Door Marcel
Ik werk al eeuwen met internet explorer en nooit zo'n probleem gehad.
Ben niet zo'n vreselijke techneut, maar hoe werkt dat met firefox?

Ik denk (lees hoop) eigenlijk eerder dat er in de instellingen iets fout zit.

Marcel
Door Marcel
ps, overigens kan ik niet downloaden...
Door jango
Marcel schrijft:

Je kan het installatie bestand ook downloaden op een andere pc en dan kopieren naar je laptop.

Als je geen andere pc hebt dan zal je de buurt op moeten om het bestand te downloaden.

Het lijkt mij een probleem in Explorer want je schrijft dat je de weerdata wel kan uploaden naar je site.

Ik gebruik sinds enige tijd Google Chroom als browser en is super en sneller als Explorer en Firefox.

succes

groet Jan
Door tinuz97
jango schrijft:
Marcel schrijft:

Je kan het installatie bestand ook downloaden op een andere pc en dan kopieren naar je laptop.

Als je geen andere pc hebt dan zal je de buurt op moeten om het bestand te downloaden.

Het lijkt mij een probleem in Explorer want je schrijft dat je de weerdata wel kan uploaden naar je site.

Ik gebruik sinds enige tijd Google Chroom als browser en is super en sneller als Explorer en Firefox.

succes

groet Jan

Daarom denk ik dus dat het aan internet explorer ligt.
Heb nog anders wel een test voor je:
Als je windows xp hebt,ga eens naar start,uitvoeren,en typ daar cmd
Dit zal je een dos scherm geven:tik hier het volgende: ping www.hetweeractueel.nl
Krijg je dan een response? (antwoord van en dan ip nr zou je moeten krijgen)
Door Wietse
Heel simpel toch?
Verwijder Internet Explorer in configuratiescherm, je krijgt dan de oude browser 6.0 terug, download een nieuwere versie van een browser en klaar.

Of zie ik iets door mijn vingers?
Door Willy Peters
Wietse,

Begrijp ik je goed? werk je draadloos via Vodafone? Het hele netwerk hebben ze vandaag plat gehad. Ik wilde vanmorgen mail via Vodafone draadloos binnen halen. Ging dus niet. Heb het over de dag diverse keren geprobeerd echter zonder resultaat. Ik lees net op internet dat Vodafone na een update grote problemen heeft gehad vandaag.

Willy
Door Marcel
Hallo,

Dankzij onze dochter werkt het weer.
Ik draai nu ook op google chroom.

Wij hebben overigens kpn en geen vodafoon, dus daar lag het niet aan.
Bedankt voor de tips.

Waar het overigens aangelegen heeft, weten we niet.
Ze heeft eerst opnieuw IE opnieuw geinstalleerd, dat hielp niet. Daarna google chroom geinstalleerd en die deed het wel. Vlak daarna deed IE het ook weer. Ook firefox staat inmiddels op de lptop.

gr,

Marcel
Door tinuz97
Marcel schrijft:
Hallo,

Dankzij onze dochter werkt het weer.
Ik draai nu ook op google chroom.

Wij hebben overigens kpn en geen vodafoon, dus daar lag het niet aan.
Bedankt voor de tips.

Waar het overigens aangelegen heeft, weten we niet.
Ze heeft eerst opnieuw IE opnieuw geinstalleerd, dat hielp niet. Daarna google chroom geinstalleerd en die deed het wel. Vlak daarna deed IE het ook weer. Ook firefox staat inmiddels op de lptop.

gr,

Marcel

Ik wist het wel,en nu al helemaal zeker. (daarom wilde ik dat je de test met dos deed eigenlijk)
Heeft je dns server er gewoon uitgelegen.
Dan had het wel gewerkt als je een website bezocht had op ip nummer in plaats van via een naam (dns dus).
Gr Martijn