Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Weerstation Aalten
het valt mij de laatste tijd op dat er steeds vaker brand ontstaat door kortsluiting in de computer .

Ik lees dit steeds vaker in kranten en op internet.

Zelf loopt mijn computer ook 24/7 voor de weer data maar moet er niet aan denken dat ik nachts wakker word door de rookmelder en de tent staat in de hens.

Daarom wil ik het zekere voor het onzekere en ga ik mijn computer verplaatsen naar de garage die los van het huis staat.

ik vroeg mij af hoe mede collega's dit oplossen of hier mee omgaan.

mvg Marcel
Door etab
Ik heb een extra cooler op mijn laptop staan.
Verder niets.

Maar de pc in de garage en een remote desktop is natuurlijk erg mooi.
Kan je op je pc werken vanaf huis.
Door tinuz97
Weerstation Aalten schrijft:
het valt mij de laatste tijd op dat er steeds vaker brand ontstaat door kortsluiting in de computer .

Zelf loopt mijn computer ook 24/7 voor de weer data maar moet er niet aan denken dat ik nachts wakker word door de rookmelder en de tent staat in de hens.

Daarom wil ik het zekere voor het onzekere en ga ik mijn computer verplaatsen naar de garage die los van het huis staat.

mvg Marcel

Hoop dat je schuur goede isolatie heeft en niet vochtig is.
Anders zo einde oefening met de pc.
Ik moet hem wel binnen laten staan,onze schuur is zo vochtig als iets :side:
Door osjohn
Weerstation Aalten schrijft:

mvg Marcel

zowel TV,s en computers moeten om de bepaalde tijd schoongeblazen worden om het opgehoopt dagelijks stof te verwijderen
Dat is ook de oorzaak van al die zelfontbrandingen.

Ik zou nooit daarvoor de computer verhuizen, op tijd schoonmaken.

John
Door Weerstation Aalten
ben voor de kinderen de garage aan het isoleren en verwarming er in aan het maken zodat de kinderen bij slecht weer in de garage kunnen spelen.

Dus dacht ik laat ik de computer er maar ook plaatsen als het af is.

ik maak beide computers 2 keer per jaar schoon ( stof vrij )
Door Mike
Als je zo bang bent dat de boel in de fik vliegt dan zou ik mijn kinderen er zekers niet laten spelen :laugh:

Maar zo eens in de paar maanden gewoon even voorzichtig met een luchtcompressor de boel schoon (lees stofvrij) blazen doet wonderen, je staat er versteld van wat een stof er door een 24/7 pctje gaat.
Door wthus
Blaas meerderde malen de computers schoon met de compressor. Vooral de PC van het station gezien deze veel stof aantrekt in een stoffige schuur vol met 500 geiten die voor een hele hoop stof ontwikkeling zorgen. Compressor wel even op een lage stand zetten en er zeker niet vol doorheen blazen (geeft statische wrijving en dat is weer funest voor de PC).