Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Dana
Gisterenavond zat ik in mijn auto op een pontje naar Elst. Bijna aan de overkant zag ik ineens een vuurbol met een sliert eraan. Eerst dacht ik nog aan vuurwerk maar helemaal plaatsen kon ik het op dat moment niet. Lees ik vanmorgen in de Telegraaf dat het ging om een meteoriet die vanuit het noorden over Nederland ging.
Het ging zo snel dat ik te laat was voor een foto jammergenoeg :(

Gr.
Door tinuz97
Of ik de foto mag plaatsen weet ik niet,daarom doe ik het ook niet.
Maar Jannes Wiersema heeft er wel een foto van,kreeg ik net binnen via de mail nl.
Zal hem wel even vragen ;)
Door osjohn
Dana schrijft:
Gisterenavond zat ik in mijn auto op een pontje naar Elst. Bijna aan de overkant zag ik ineens een vuurbol met een sliert eraan. Eerst dacht ik nog aan vuurwerk maar helemaal plaatsen kon ik het op dat moment niet. Lees ik vanmorgen in de Telegraaf dat het ging om een meteoriet die vanuit het noorden over Nederland ging.

Gr.

Jammer dat het geen kerstmis is, anders zou je een kerstengel als verdachte vuurbal aanzien.

John
Door tinuz97
osjohn schrijft:
Dana schrijft:

Gr.

Jammer dat het geen kerstmis is, anders zou je een kerstengel als verdachte vuurbal aanzien.

John

Of de kerstman met een opgevoerde slee? :laugh:
Door wslangerak
Veel Nederlanders hebben vanavond rond zeven uur een vuurbol in de lucht gezien. De Groningse sterrenkundige Theo Jurriens bevestigde dat het om een zeer heldere meteoor ging die op een gegeven moment in drie stukken uiteenspatte.

Jurriens zei uit heel Nederland ongeveer honderd meldingen te hebben ontvangen van mensen die de vuurbol hebben gezien. Het KNMI meldde ook een behoorlijk aantal telefoontjes te hebben ontvangen.

Bron: fok.nl

Aanvulling:
meer foto's http://www.fotoarena.nl/index.html
Bijlagen
meteoriet2.jpg
meteoriet2.jpg (54.65 KiB) 2413 keer bekeken
Door Dana
Ja de foto's in de aanvulling van Kees is precies zoals ik het gezien heb.
Dank je. Heb ik er iniedergeval een foto van.

En ik heb natuurlijk weer iets geleerd. Dat ik dus in december met mijn telescoop naar kerstengelen en opgevoerde arresleeën kan kijken :laugh:

Groet