Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door weerzal
Weet niet zeker of dit de juiste categorie is maar oke.
Gaat het KNMI ook het stadseffect in de winter meenemen?
Zoals ik het nu bij mezelf thuis bekijk scheelt het nu met de vorst ook aanzienlijk.
Heb zelfs een geijkte thermometer meegenomen van het werk of ik geen afwijking had
maar nee 0.2 afwijking is te doen en hobbel dus lekker bijne een graad achter mijn collega buurmeteorologen aan jammer maar niks aan te doen.
Ik denk dat ik last heb van al die mensen die nu hun huis lekker warm stoken incl. mezelf hoor en dat ik daarom toch mindere waarden heb.

Hebben meer mensen hier last van????

groet rob
Door tjabine
Hoi Rob,

Ik denk dat het ook veel te maken heeft van waar de wind komt.
Bij mij bv, ik woon aan de rand van Heerhugowaard en als de wind van over het dorp
word aangevoerd, is deze gewoon warmer.
Ik zelf merk dit heel goed vergeleken met andere stations in mijn omgeving.
En ik denk ook zeker dat het KNMI ook nu kijkt naar het stadseffect.

Gr Ron.
Door Mike
Tuurlijk nemen ze ook nu het stadseffect mee.
Misschien leuk om te vertellen, vanmorgen op mn werk liep ik langs een haag die in het open bollenveld staat en de grond daaronder was niet bevroren, een 50 cm daarnaast werd de grond al iets hard en een meter naast de haag was de grond kogelhard, misschien een verklaring voor jou temp.? mocht je meten in een tuin die goed beplant is kan dat zo een graad schelen, en idd ook de wind kan een hoop doen.
Door jorissynaeve
Hetgeen ik merk is dat ik veel een negatief stadseffect heb bij koude nachten.. Ik bedoel ermee dat ik steeds 0.5°C-1°C lager zit dan de andere stations (zoals nu). Wat hier de reden van is weet ik niet. Enig idee?
Door Zeb19
Eigenlijk heb geen echt grote afwijking bij koude nachten, terwijl ik toch wel in de stad zit en er redelijk wat planten in de tuin staan. De temperatuur komt zeer goed overeen met die van dichts bij zijnde weerstation (lopik-cabauw)

Het zal voornamelijk met afstand tussen sensor en huis te maken hebben denk ik.