Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door weerstation
Peter,

Ik heb sinds 2003 2 philips webcams ingezet. Ik ben erg te spreken over deze beide cams. In het verleden gebruikte ik een zogenaamd eitje weet het typenummer even niet meer. Momenteel gebruik ik de Philips ToUcam Pro II (PCVC840K) Geeft evenals de vorige natuurgetrouwe kleuren.

Ik weet dat er wel eens kritiek op de installatie van een philips cam is. Een advies is alleen de drivers installeren (desnoods downloaden wanneer ze er niet los bij zitten) en niet alle meegeleverde programma's.
Mijn volgende usb cam zou zo weer een philips kunnen zijn.

Ik heb in het verleden wel eens een logitech 5000 geprobeerd. Binnen een perfect plaatje, naar buiten gericht kreeg ik rose bewolking, veel instellingen mogelijk maar de kleur bleef rose.

Tip: Bij heel veel postorderbedrijven heb je 14 dagen recht van retour (zicht) op je aankoop. Haal de cam zorgvuldig uit de verpakking, zorg dat er niets beschadigd, probeer hem uit. Bij niet tevreden weer netjes terug in de verpakking en retourneren.
Doe dit wel alleen bij bekende postorderbedrijven. Bij veel internetwinkels kan je prima bestellen maar gaat er van alles mis wanneer je garantie nodig hebt of iets terugstuurt.

Groetjes
Harrie
Door WeerstationGraveNL
@JPC: ik ben het met je eens dat de 9000 een prachtig beeld geeft, en een mooie wijde hoek, maar het ding crashed bij mij. Dat doet hij al zolang ik hem heb. Bovendien zet hij de focus na een tijdje van handmatig op automatisch en bij mij krijg ik dan een super onscherp beeld. Logitech bevestigd dat er een probleem kan zijn met de 9000. Bedenk goed dat het systeem van de ene niet het systeem van de andere hoeft te zijn en daarin zit hem waarschijnlijk het probleem. 9000 is geen optie meer.

@Harrie: dat is een goede tip van het postorderbedrijf. Ik zou de cam een aantal dagen aangesloten kunnen laten staan, zodat ik kan zien of er zich geen onvoorziene problemen voordoen. Ik zal er eens een stuk of 10 op zicht laten komen ;)