Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Freeze
In dit topic heb ik al eens gevraagd wie het weer op Twitter publiceert en onder welke naam.

In dat topic staan ondertussen redelijk wat weerstations. De meeste weerstations zetten automatisch een berichtje op Twitter, and that's it....

Mijn eerste vraag is wat is een aanvaardbare hoeveelheid tweets per dag m.b.t de weerupdates? In mijn testfase slingerde ik laatst elke minuut een berichtje op Twitter, dat vonden de meesten niet fijn. :-s Maar is eens per uur ook niet teveel? Mensen moeten je ook niet gaan unfollowen omdat je ze spamt met teveel tweets. Ik zit zelf te denken om de 4 uur of zoiets als 10 uur, 15 uur en 20 uur.

Elk nieuwsbericht op mijn website plaats ik ook op Twitter. Verder ben ik van plan via Twitter (persoonlijk) te communiceren met mijn volgers. Denk bijvoorbeeld aan extreme weersituaties, records, waarschuwingen etc.

Wie doet dat ook? Iemand nog ideeën/tips om Twitter nog beter in te zetten?

Reactie's graag hieronder of natuurlijk via http://twitter.com/Weer_in_Burgum..... ;-)
Door pdw112
Ik twitter automatisch 1x per uur.
Bij extreem weer zoals laatst twitter ik het actuele weer zelf door.

zelf vind ik 1x per uur aanvaardbaar.
zie ook wel eens stations die 4x per uur twitteren maar dat vind ik erg veel.
Door oli
Wat ik doe is dat er nu ieder uur een tweet wordt verzonden met de actuele gegevens en ik probeer 1 keer per dag een korte weersverwachting te doen voor de komende 24/36 uur in Amsterdam. Maar ik heb er ook aan zitten denken om vooral 's nachts minder updates te doen. Vooral omdat ik van followers gehoord heb dat ze een weersverwachting handiger vinden dan het actuele weerbeeld, aangezien ze zelf wel kunnen zien wat het weer nu buiten is, wat ik kan begrijpen. En dan wil ik ook meer waarschuwen, ik heb bijvoorbeeld ook net weer een tweet geplaatst om te zeggen dat de regen er voor Amsterdam aankomt.

Zoiets had ik in gedachte: (dus dat er om deze tijden een tweet wordt geplaatst)
- 0:00
- 4:00
- 7:00
- 9:00
- 12:00
- 15:00
- 18:00
- 20:00
- 22:00

Maar hier zit ik nog aan te twijfelen...

Dit is mijn Twitter: @WeerInAmsterdam
Door fotogw
Ik twitter @weeropdeveluwe overdag elke 2 uur, en 'snachts om 11:59, 03.00 en 06.00. Best veel volgers, maar er haken er ook wel eens wat af. Misschien omdat dit nog te veel is. Of te weinig:S
Ik hou het maar even zo!

Gerhard Witteveen
@weeropdeveluwe
Door Mike
Ik Twitter uit de losse hand, probeer het meestal 2x per dag, bij extreem weer uiteraard wat meer, krijg er ook persoonlijk leuke reacties en vragen over het weer voor terug.

@WSBollenstreek ;)
Door Freeze
Tja, ik denk toch dat ik het persoonlijke tintje er in ieder geval wel aan probeer te geven en verder een compromis probeer te vinden m.b.t. de weerupdates.

Trouwens, het is me net gelukt om met de Twitter Api via php een Tweet automatisch op Twitter te zetten. :-) Nu kan ik met php leuke varianten bedenken om deze api te gebruiken aangezien ik niet vanuit Metehub kan tweeten. Ook nu niet meer afhankelijk van Tweetymail of Twitterfeed.