Paul,
Mijn instellingen in WsWin, kan helaas geen schermafdruk hiervan maken omdat de weerpc zeer minimaal is uitgerust en alleen via teamviewer te benaderen is:
Onder sturing ==> aanpassingen
email tab:
selecteren Email 1
smtp server invullen in mijn geval smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam van je mailaccount invullen in mijn geval ...@ziggo.nl
wachtwoord invullen van je mailaccount
Zender emailadres, dat is eigenlijk dezelfde als hierboven, dus in mijn geval ...@ziggo.nl
ontvanger emailadres, dat is dus je twittermailadres ...@twittermail.com
Helemaal onderaan dan aanvinken het "Programma Blat"
Rechterkant: onder toon paswoord nog een keer je wachtwoord van je mailaccount invullen.
daaronder nog een keer je gebruikersnaam, in mijn geval ...@ziggo.nl
Dan ga je naar het tabblad email rapport:
Ik heb hierin aangevinkt dat per 3 uur en 4 minuten offset de mail verstuurd mag worden. De 4 minuten heb ik gekozen omdat precies op de hele uren de pc druk is met het verwerken van de uurgegevens, zou daarbij de mail ook nog verstuurd moeten worden dan kan dat weleens niet goed gaan, dus vandaar de 4 minuten vertraging.
Dan heb ik aangevinkt aangepast rapport versturen custom_r. Deze custom_r.txt heb ik in de map van WsWin staan. Wel even het rode underscore tekentje custom_r
(_).txt weghalen, anders werkt het niet.
Zie voorbeeld hoe deze erbij mij uitziet.
%ws_instr=1~5~%ws_time%%;
Temp: %curval[0]%|
Druk: %curval[33]%|
Vocht: %curval[18]%|
Wind: %curval[45]%|
Neerslag: %rainday%|
Zon: %sunday_s%.
In de map WsWin HTML TEXT zal dan een email_1 gezet worden die dan verstuurd is.
Voorbeeld van de mijne:
15:00;
Temp: 7,6 °C |
Druk: 1021,1 hPa |
Vocht: 83 % |
Wind: 12,6 km/h |
Neerslag: 0,2 mm |
Zon: 1:30 u.
6-1-2012 15:04:06
Blat.exe heb ik alleen in de C:Windows map gekopieerd, dus hieraan niets installeren, alleen maar de blat.exe hierin kopieren, de twee dll bestandjes zijn niet benodigd.
Tot zover.
Ik moet wel zeggen dat ik ook een tijd aan het proberen ben geweest bij twittermail voordat de berichten goed doorkwamen. Eén klein oneffenheidje in de mailtekst en de mail wordt afgekeurd door Twittermail en is dan niet zichtbaar. Volgens mij pakt de mail van twittermail geen schuine streep, rare tekens, streepjes, enzv enzv. Vaak maar eens heel basic beginnen en dan langzamerhand wat toevoegen en dan zie je vanzelf wat wel en wat niet kan.
Van mij part pak je even die van mij als custom_r, die werkt bij mij in ieder geval.
Ik heb in de settings bij twittermail nog wel aangegeven de cut off phrase: . (puntje) de mail wordt dan netjes afgebroken na het puntje van de zonuren en past dan precies in een twitterbericht.
Bij what to tweet, de message body gekozen.
Succes.
gr.
Arie