Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door duck1966
Afgelopen week ben ik voor een korte vakantie in het mooie limburg geweest, en wel in schin op geul. Daar hebben we stralend mooie weer gehad en een hoop gezien, ook met het uitlaten van de husky,s in de vroege ochten kom je mooie dingen tegen.

Op de foto is te zien hoe mooi limburg is en dat het donderdag ochtend toch wel goed gevroren heeft daar.

Meer foto,s van limburg en de andere dingen die we gedaan hebben zijn hier te zien http://fotovanandere.weerstationteraar.nl/#85.0

groetjes van mij
Bijlagen
geul_dal__99_kl.jpg
geul_dal__99_kl.jpg (47.72 KiB) 2848 keer bekeken
Door Snarf2000
Beetje off topic:
En in die regio vindt je ook weerstation Schinnen.
Deze meet met regelmaat 5 graden kouder dan zijn omgeving.

Dan weet je nu ook waarom.

En ik heb de eerste nachtvorst bij lange na nog niet gezien.
Ik kan niet wachten.
Dan kan ik ook zulke mooie foto's maken.

Grt, Frans
Door Mike
Mooie foto Ronald.

Ook hier zit er 1 te trappelen op de eerste bevroren autoruiten foto, laat staan een omgeving die in het rijp ligt ;) of nog sterker, temp. van -18°C zoals in Februari ;)

Groeten, Mike.
Door duck1966
goede avond

Ook ik stond raar te kijken toen ik naar buiten liep, ik had het ook niet verwacht.
Woensdag ochten rond 8 uur vond ik ook al een stukje gras met rijp er op, maar donderdag was er veel meer en nu was het zelfs bijna half negen.
En ook ik zit hier op te wachten thuis, het is altijd nog beter dan de heledag met een regenpak aan.

Maar snarf2000 wanneer is nou iets een Beetje off topic: hier ?,
de foto heeft met het weer te maken toch.

bedankt mike
Door Snarf2000
@Mike (duck1966)

In het verleden is er veel gedoe geweest rond station Schinnen dat ook in een dal ligt. In zo'n dal kan de temperatuur enorm zakken tov omliggende stations.
Nu ziet men op deze mooie foto overal rijp in het dal liggen.
Die zelfde dag was het een paar stations verderop meer dan 5 graden warmer.

Een beetje off topic was dus door mijn opmerking over de ligging van stations in een dal en dat deze vaak veel lagere minimumteperaturen hebben.
Dat had niet (nou vooruit, een beetje) met de foto te maken.

Dat neemt niet weg dat dit een mooie foto is.
En al helemaal zo vroeg in oktober.

Grt. Frans
Door duck1966
Goede avond

Hallo Frans, bedankt voor je uitleg, nu snap ik het verhaal achter een beetje off topic.

Op het moment van foto maken baalden ik dat er op dat park geen mooie / veilige plek was voor mijn mobiele weerstation, maar dan denk ik dat ik toch ook een hogere waarden had om dat er toch wel een behoorlijk hoogten verschil was tussen dal en huisje.

Bedankt voor compliment .

groetjes ronald
Bijlagen
aken_en_vaals__102_kl.jpg
aken_en_vaals__102_kl.jpg (35.43 KiB) 2848 keer bekeken