Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door etab
Zit vanmiddag op mijn werk even het weer te checken. He,,,, vreemd er wordt geen realtime weer meer doorgegeven op mijn site?
Moeders even bellen. Nee de pc staat gewoon aan. (ik heb een oude pc hiervoor apart staan)
Hum thuis even checken.
Zet beeldbuis aan en zie direct allerlei rare meldingen over systeem errors en zo.

Ach even opnieuw opstarten en lopen denk ik.

Maar nee. Ik kom na een uur zoeken tot de ontdekking dat ik op deze oude pc nog AVG als virusscanner heb draaien. EN laten die nu een update hebben rondgezet die je user32.dll er af delete! En dan start je pc steeds opnieuw op. JE komt dus je pc niet meer op. En mijn pc stond op automatisch updaten. Ik kom soms weken niet aan die pc.

Ok dan staat er een summier berichten op de avg site (Niet eens op de eerste bladzijde. Met een hele handleiding in je dos command van je pc. Maar natuurlijk werkt dat niet. Ik ben dus nu vanaf 16.00 tot 22.00 bezig geweest mijn pc weer aan de praat te krijgen. en kom tot mijn de schrik tot de ontdekking dat ik niet eens een backup heb liggen van de instellingen software! Dus maar even snel regelen.
Uiteindelijk vindt ik ergens op een site na enorm googlen een andere site die nog een tip had en JAAAA ik ben er weer.

Met dank aan AVG. Mijn hele avond, humeur en tv avond naar de maan.
Door Wietse
Ook nu.nl heeft er een artikel over geschreven:
http://www.nu.nl/news/1831927/53/Virussoftware_verwijdert_per_abuis_systeembestand.html

Virussoftware verwijdert per abuis systeembestand

AMSTERDAM - Een zondag verspreide update van het populaire gratis antivirusprogramma AVG ziet een systeembestand van Windows XP ten onrechte aan voor een virus. Honderden computergebruikers hebben daardoor een onbruikbare pc.

Volgens het programma AVG Free is de computer besmet met het Trojaanse paard 'PSW banker4'. Het gedetecteerde bestand 'user32.dll' is in werkelijkheid een belangrijk onderdeel van besturingssysteem Windows. Als de gebruiker ingaat op AVG's advies om het virus op te ruimen, start de pc daarna niet meer op.

Update

De makers van AVG erkennen het probleem en hebben inmiddels een nieuwe update verspreid, die de fout herstelt. Gebruikers wordt geadviseerd om de virusdefinitiebestanden van AVG zo snel mogelijk te updaten en de waarschuwing tot die tijd te negeren.

Herstelconsole
Gebruikers wier pc's door de fout onbruikbaar zijn geworden, kunnen het probleem oplossen door de computer op te starten vanaf de installatieschijf, en het originele systeembestand via de herstelconsole terug te zetten.
Door Punkie
Als je gezorgd had dat windows XP met servicepack 3 geupdate was had je dat probleem niet gehad. Het trad niet op bij XP met servicepack 3, wel bij XP met servicepack 2.
Dus XP ook up to date houden. Zelf draait bij mij AVG al tijden, zonder problemen.

Vriendelijke groeten,
Punkie.
Door osjohn
Bij alle Windows XP versies is dit probleem, de computer blijft lopen tot de volgende virusscan of bij een herstart stopt hij ermee.
Voor dat je herstart moet je eerst het AGV virusprogramma updaten, daarna zal je moeten controleren of de user32.dll nog in je windows/system32 zit.
Zit dat er niet meer in kan je bijC:\\ Windows\\ServicePackFiles\\i386\\user32.dll vinden die je dan naar je C:\\windows\\System32\\ moet copieren.

John