Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door JoopB
Ik had dus een tfa nexus deze is naar mijn schoonmoeder gegaan ( 90) en ze vind het nog leuk ook, maar de windmeter is stuk.
Nu had ik gedacht dat , omdat de nexus op 433mhz draait gewoon een andere 433mhz windmeter gebruiken ,.
Nu mijn vraag: gaat dit werken ??
Door Toulon7559
In combinatie met de frequentieband van 433MHz moet ook het dataprotokol passen.
Er zijn (mij) geen windmeters bekend die in dat opzicht compatibel zijn met TFA_Nexus.
Pragmatische oplossingen als je het Nexus-systeem niet helemaal vervangt:
- ergens een goedwerkende Nexus_windmeter vinden, of
- je eigen Nexus_windmeter repareren (als je het kapotte deel kunt identificeren), of
- werken zonder winddata.
Door JoopB
Bedankt voor het antwoord
De oude windmeter heb ik al lang niet meer, en ik dacht, heel misschien gebruiken ze de zelfde protocollen / norm, maar dat is dus niet zo.
De nexus zonde windmeter is naar mijn schoonfamilie gegaan , deze vinden het helemaal geweldig, dus ik dacht, in het kader van , wat geven we voor kerst, want ik weet het toch nooit, de windmeter, maar dat is een groter probleem dan ik dacht.
Op de site van TFA staat een stukje welken bedrijven allemaal TFA verkoopt, op elke site van deze bedrijven op zoek gegaan naar 30.3168, ik heb er 1 gevonden, deze een mail gestuurd, dus even afwachten .
Door JoopB
Antwoord gehad van de beste mensen uit Noorwegen, ik schrik niet zo snel , maar nu
dus uiteraard heb ik maar afgehaakt

We have 1 pc in stock.

The price to you is complete cost including shipping to you is NOK
1724.00 (the price for the sensor is NOK 1360.00 and the shipping cost
is NOK 364.00). That is about €160.00 at the current exchange rate.

If you want it, we arrange payment by PayPal invoice (this way you can
pay by most cards etc.), and we will need a phone number for the
tracking of the shipment.

Best regards