Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door nolversteeg
#13982
Hoi Marcel,

Een windbuks of iets van een groot caliber gezien de inslag zal het niet zijn dan zal hij zich onmiddelijk veraden door de klap die het ding geeft, wat mij meer lijkt is een katapult gaat geruisloos en geeft een relelijke inslag. Maar zeker wel aangifte doen al was het alleen maar voor de formaliteit. je weet maar nooit, misschien ben je wel niet de enige met schade.

groeten Nol Eersel
Door Weerstation Aalten
#13983
ja goeie vraag.

Mischien hoe ik dit kan voorkomen.
iedere keer een niewe meter kopen is ook wat en heb hem na de eerste keer al op een andere plek gezet.

Maandag maar eens effe de politie bellen kijken wat hun er aan kunnen doen.

volgens mij is dit ook niet via de verzekering terug te halen.
Door Meteonoord
#13984
nolversteeg schrijft:
Hoi Marcel,

Een windbuks of iets van een groot caliber gezien de inslag zal het niet zijn dan zal hij zich onmiddelijk veraden door de klap die het ding geeft, wat mij meer lijkt is een katapult gaat geruisloos en geeft een relelijke inslag. Maar zeker wel aangifte doen al was het alleen maar voor de formaliteit. je weet maar nooit, misschien ben je wel niet de enige met schade.

groeten Nol Eersel


Hi Nol,

Een katapult is dan wel geruisloos maar kan nooit en te nimmer zo'n inslag geven.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door nolversteeg
#13985
Hoi Bert,

Ik heb het over een echte die gaat door een houten deur heen.en is een verboden wapen.

Groeten Nol
Eersel
Door Meteonoord
#13987
nolversteeg schrijft:
Hoi Bert,

Ik heb het over een echte die gaat door een houten deur heen.en is een verboden wapen.

Groeten Nol
Eersel


Hi Nol,

Ook die geven een andere inslag in een stuk blik dat weinig weerstand heeft.
Hij gaat immers bij de minst geringe aanraking draaien.

Zo zou je ook via de software de tijd van het delict kunnen achterhalen.

All the best.

Bert J. van Bergen
Door beneluxmeteo
#13988
Marcel,

Wat Bert al zei; Inderdaad zo snel mogelijk aangifte doen. Op de foto te zien is het inderdaad een kogelgat. Zowieso is iemand behoorlijk gestoord als hij/zij zomaar op voorwerpen loopt te schieten in de bebouwde kom. Erg dom, omdat een kogeltje vrij gemakkelijk kan afketsen met alle gevolgen van dien. Dus aangifte doen zo spoedig mogelijk om die mafketel te doen stoppen.

Groet,
Johan
Door Weerstation Aalten
#13990
vandaag al reactie gehad van de politie die stuurde mij de aangifte via de mail.

daarbij zat ook een informatie brief met de volgende tekst:

Geachte heer Meijer,
U heeft aangifte gedaan van overige vernielingen op 08-08-2009, met nummer 2009037336. Wij
hebben uw gegevens beoordeeld. Hieruit blijkt dat er helaas onvoldoende aanknopingspunten
zijn voor een politieonderzoek. Wel verwerken wij uw gegevens in onze criminaliteitsanalyses.
In de bijlage vindt u het afschrift van uw aangifte. Dit kunt u gebruiken voor uw administratie en
eventueel voor de verzekering. Met dit bericht is de behandeling van uw aangifte afgerond.
Door nolversteeg
#13991
Hallo Marcel,

Het begin is gemaakt jammer dat je de eerste maal niet gemeld hebt, en ja kan ook de schade die gemaakt is nog laten zien geeft volgenz mij iets meer druk op de ketel. Is wel veel werk maar zal zeker bijdragen aan de oplossing van het geheel en toch ook proberen bij de verzekering aan te melden .die kunnen ook een duit in het zakje doen.

het is geen kinderspel meer.

Groeten Nol
Eersel
Door WinRAR.be
#13995
Weerstation Aalten schrijft:
Hier een foto


Ziet er een stevig gat uit... Doet me denken aan .22 kaliber (5,6 mm).
Kun je voor alle zekerheid de +/- diameter v.h. gat even melden?
(diameter 4,5 mm zou inderdaad wijzen op een luchtbuks (.177 kaliber)