Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WSWijk
Nog mensen ervaring met de Pentax K-7 body?

Zoals ik al zei, ik ben nog aan het rondkijken en heb nog geen keuze gemaakt.
Door tinuz97
WSWijk schrijft:
Het verschil tussen een L en een niet-L lens is me nog niet helemaal duidelijk.
Ook hoe ik het verschil kan zien is onduidelijk.
Ben ook aan het zoeken wat alle afkortingen bij de lenzen betekenen (EF-IS-USM ENZ)

Heb net wel dit setjezien staan.

Ziet er goed uit, maar aan de prijzen van de lenzen te zijn zijn dit geen L lenzen.

Klopt dat?

Groeten

Theo

Afgezien dat het geen L lenzen zijn,is de 70-300 een erg goede lens van die set,deze heb ik zelf nl ook (wordt ook vaak een verborgen L lens genoemt)
De 17-85 die erbij zit is ook prima,maar heeft op 17mm wel veel vignetting.
Dus ik zeg doen die set :P
1355 is wel duur overigens,check de prijzen bij tweakers pricewatch maar eens als losse spullen,scheeld kleine 100 euro ;)

Wel blijf ik bij het feit dat je beste een 50D kan nemen en geen 450/500/550 D ivm met kwaliteit body zoals eerder genoemt (magnesium legering,meer kliks van de sluiter voordat hij stuk gaat,geloof 100.000 ipv 50.000 bij de andere modellen)
Door Mike
WSWijk schrijft:
Het verschil tussen een L en een niet-L lens is me nog niet helemaal duidelijk.
Ook hoe ik het verschil kan zien is onduidelijk.
Ben ook aan het zoeken wat alle afkortingen bij de lenzen betekenen (EF-IS-USM ENZ)

Het verschil tussen L en niet L objectieven (het heet geen lens, omdat het glas wat erin zit de lenzen zijn ;) )is toch wel de kwaliteit, scherper, mooier van kleur, een betere "DOF", lichtsterker, snellere en nauwkeurigere motoren om scherp te stellen.

IS = Image Stabilizer (beeld stabilisatie), NON IS is dus een objectief zonder IS.
USM = Ultra Sonic Motor, heeft te maken met snelheid en systeem van scherpstellen.

Ik blijf erbij, steek wat meer geld in een objectief dan in een body, een objectief, zeker een L, is behoorlijk waarde vast en gaat jaren mee, een body wil je nog wel eens upgraden, zoals ik dus van mijn Canon eos 450d die ik nu heb naar.........ja nog geen idee, een 50d of misschien een 5d?

Dus met jou €1500,- zou ik rond de €600,- voor een body (de camera zonder objectief) gaan en voor die €900,- een 24-105mm erbij nemen, dan kan je aan de slag en heb je een mooi setje.

Groeten, Mike.
Door fotogw
WSWijk schrijft:
Nog mensen ervaring met de Pentax K-7 body?

Zoals ik al zei, ik ben nog aan het rondkijken en heb nog geen keuze gemaakt.

Hee Theo,

Je hebt al de nodige tips voor het maken van een goede keuze, maar die Pentax K7 is zeer zeker een optie! Goede camera, topobjectieven, en betaalbaar, da's ook fijn;-) Een van de bijzondere functies van die camera is een "in camera HDR" Voor gewone mensen; De camera maakt automatisch 3 belichtingen in een foto, om daarna deze beelden met een hoog contrast (wolkenluchten/landschappen!!) samen te voegen tot één beeld met een lager contrast. Google maar eens op HDR, en selecteer "Afbeeldingen". Dan zie je veel voorbeelden.
Verder een van de beste vergelijkingssites. http://www.dpreview.com
op deze site een recensie/test van wel 10 pagina's over nagenoeg alle camera's.
Ben zelf een Nikon-man, maar staar je niet blind op een merk. Zoek een goede fotohandelaar op die de camera's heeft staan, en bekijk ze echt, en laat je daar ook adviseren.

succes!
Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
www.fotogw.nl
Door WSWijk
Tinuz, die review is wel aardig, die ga ik in de loop van de dag wel even doornemen.

Mike, standaard bij bijv. de eos 50d kits zitten geen filters of zonnekappen.
Ben al wel aan het rondkijken, want standaard wil ik op de lenzen een UV filter hebben zitten (goedkope bescherming tegen krassen op de lens) en zonnekappen...

We zijn nog aan het zoeken. Zonder de review gelezen te hebben, gaat de voorkeur uit naar de Eos 50D of de Pentax K-7.

Eos omdat die een goede naam heeft, de pentax is een gevoelskwestie (vroeger altijd met een pentax me super gewerkt, heb ik nog steeds hier, maar die filmpjes he....).

Bedankt voor de reacties tot nu toe...

Theo
Door WSWijk
Snelle reactie op de review:
Pentax K-7 zou het beste zijn, maar is wel iets duurder volgens de test.
We zijn er dus nog steeds niet uit... :)
Door fotogw
tinuz97 schrijft:
Canon kan ook hdr hoor........
Tegenwoordig zowat standaard,auto bracketing functie heet dat.
Ik blijf erbij,pak een canon of een nikon......
Om het even te onderbouwen:
http://www.ephotozine.com/article/Canon ... x-K7-12984
pentax k7 vs 50d
Uiteraard smaak verschil :laugh:

Sorry Tinuz, ik wil niet eigenwijs doen, Bracketing is inderdaad een standaardfunctie op vrijwel alle wat completere camera's, maar dat is nog geen HDR... Bracketing voegt de beelden nog niet samen tot een beeld, en de beelden worden in een serie na elkaar geschoten, en niet tegelijk zoals bij HDR moet. HDR vergroot het contrastbereik van de camera, bracketing maakt alleen een serie van 3 of 5 verschillende belichtingen, waaruit je eventueel handmatig een HDR kunt samenstellen.

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
www.fotogw.nl