AenG schrijft:Die camera die ze aanbieden is zo’n beetje de goedkoopste PTZ dome van Axis die HD beelden kan leveren. Je hebt zelfs nog de keuze om er een microfoon bij in te laten zetten zodat je ook geluid hebt.
Heb je niet teveel kijkers dan kun je volstaan met een normaal gehoste website zoals ik nu ook heb. Op deze manier ben je met een paar tientjes per jaar klaar. Ik heb weleens 10 kijkers tegelijk die allemaal naar een HD beeld keken, en dat ging allemaal prima. Voorwaarde is wel dat je upload snel genoeg is. Ik heb hier zelf een 10Mb uploadsnelheid wat prima werkt.
Hallo Geert,
Bedankt voor je reactie als webcam deskundige! Ik ben er zelf te weinig in thuis om de ontwikkelingen op cameragebied te volgen.
Zoals ik begrijp is de P5534-E een goede en niet dure camera voor dit soort doeleinden (en ik vond hem al zo prijzig

). Zijn de bijgeleverde microfoons van voldoende kwaliteit, of denk je dat het weinig nut heeft bij een grote waterplas, en vogels etc misschien maar slecht te horen zijn? (jij hebt ook een microfoon dacht ik?)
Het is niet te zeggen hoe druk het zal worden op de webcam, hoeveel mensen er op zullen komen. Ik denk niet dat het storm zal lopen, tenzij er iets speciaals zit. Wat heb je nodig om de beelden zelf te kunnen hosten, ik dacht dat een IP camera geen extra computer nodig had en het rechtstreeks op de website kon streamen? Als er een computer geplaatste moet worden voor de streaming, halen de bezoekers de stream dan van de computer af, of de webserver?
Inmiddels zijn wij achter de schermen ook met het bedrijf waar de webcam komt te staan aan het overleggen geweest. De upload kan nog een probleem worden, het hele project kan daardoor toch nog mislukken

Helemaal begrijp ik het nog niet, maar het zandwinbedrijf heeft blijkbaar geen vaste internetverbinding, naar het schijnt loopt de verbinding via de lucht, naar een mast in de buurt. Ik ben er nog niet achter wat de snelheden van die verbinding zijn, maar het bedrijf is bang dat de bedrijfsprocessen er ernstig door vertraagd kunnen worden. Zij stellen dat de live stream webcam 1mb aan data genereerd en daardoor de verbinding dicht slibt. (Maar is dat ook zo, zal de verbinding dicht stromen? En waarop is die 1mb beredeneerd (ik kan geen gegevens vinden over de datastroom)? ).
Sorry voor de vele vragen… :O
petergroeneveld schrijft:Hier is de Axis P5534-E al zo'n kleine €469,- goedkoper. Bij deze firma zijn alle Axis cam's tot honderden euro's goedkoper!
Voor mijzelf ben ik nog aan het twijfelen tussen de P1346-E of P1347-E en dan koop ik hem zeker bij de door mij genoemde firma, alleen omdat die daar het goedkoopste is. Trouwens heeft iemand al ervaring met deze firma?
Bedankt voor de tip Peter!
Wat zijn in het kort de belangrijkste verschillen tussen de P1346-E , P1347-E , P1344e en de P5534-E?
Alvast bedankt,
Groeten, Wilber