- 07 dec 2011, 19:00
reitsma1960 schrijft:
kan ik niet de programma's laten lopen, of werkt het dan niet?
Mvg Marcel
Weerstation Aalten schrijft:Oke het volgende.
Ik heb vandaag de bestanden via de mail binnen gekregen en met het programma aan de gang gegaan.
Maar nu komt het:
Mijn engels is niet goed waardoor ik er niet uit kom.
Hoe kan ik de bestanden uploaden van wxsim en hoe krijg ik het script aan het werk zodat de voorspelling zichtbaar is op mijn site?
Ik maak gebruik van weather display.
Ja ik weet het ik ben lastig :blush:
Hoi Marcel,
Ja, ik heb eerst je naam even opgezocht.........anders is het zo onpersoonlijk...!
Ik zou eerst eens kijken of je de handleiding ook deels kunt vertalen naar Nederlands.
Het is niet een programma wat je zo even uitlegt........Het is niet even "programmaatje draaien en bestandjes uploaden"......
Ga eens stoeien met de programma`s. (WXSIMATE / WXSIM en ook WRET)
Eerst alle settings bij langslopen in WXSIM / WXSIMATE en WRET.
Kijk hoever je komt. Veel is door het installeren van de bestandjes die je van Tom Ehrensperger hebt gekregen al ingesteld. Toch controleren of in jouw geval ook alles ingesteld is op WDisplay.
Kijk in WXSIMATE of ook de verwijzing naar je logfiles klopt. Bij mij was dit fout ingesteld.
In WXSIMATE kun je bij Schedule instellen wanneer er automatisch een weerbericht gemaakt moet worden. Je moet echter wel een programma hebben als bijvoorbeeld System Schedular om het te starten op de gewenste tijdstippen.
Ook in WXSIM moet je Schedule (schema waarop het programma draait) dan aansluitend instellen. Eerst draait WXSIMATE (Dit progje download alle data vanuit zo`n 250 stations binnen een straal van 2000km.) en vervolgens moet WXSIM draaien om dit te genereren tot een weerbericht. Ik laat beide programma`s draaien dmv System Scheduler.
Nogmaals het verzoek aan de moderators of het mogelijk is WXSIM bij Categorie Software te plaatsen.
Succes eerst.
Oebel
kan ik niet de programma's laten lopen, of werkt het dan niet?
Mvg Marcel