Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door AenG
Wat ik bedoelde is dat je de windmeter aan het bord verplaatst naar de schoorsteen. Niet dat je die andere windmeter ook aan het bord vastmaakt.:laugh:
Door SpeedyGJ
Valt mee hoor, hij is alleen wat hoger om beter te kunnen meten thats all ;) problemen mee? Nou dan ga ik vragen waarom 3.5 meter wel goed is ;)

De windmeter op de schoorsteen heb ik met opzet gedaan. Als de wind uit het O/ZO/Z/ZW komt, meet ik met die windmeter altijd wat beter, de vp2 windmeter heeft in die richtingen invloed van bomen. Binnenkort komt hier ook nog een gewone windmeter te hangen, ben druk op zoek naar een windmeter only, dus niet alle poets pats erbij. Eventueel Davis Weather Wizard hou ik me aanbevolen mits niet te duur natuurlijk ;) op deze manier kan ik dan ook weer de 10m gemiddelde etc mee pakken en de verschillen vergelijken :)
Door SpeedyGJ
Ik had de windmeter ook boven het dak, echter bij NW/N/NO wind meet heel heel erg slecht, tijdens een harde tot stormachtige dag kon je het verschil heel goed zien, bij een westen wind ging de gemiddelde naar 30km/h, zodra de wind naar het NW ging knalde deze naar 12km/h bij toenemende wind tot max van 15km/h bij 8bft!! Als de wind nu uit het zuiden komt, zou ik zelfs nog beter meten dan anders om :) Nu kan ik straks op 2 plaatsen meten, de beste meting kan ik dan mee nemen ;)