Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door tuinmantom
In België kunnen we in de meeste gemeenten gratis een energiemeter huren, alleen veel mensen weten dat denk ik niet.
En bij energieprovider electrabel heb je een zogehete smart energy box, kan je via internet verbruik van toestellen zien + in/uit schakelen. (die is niet gratis :-))

In Nederland heb je ook gemeentehuizen en energieproviders, wie weet heb je ook zulke mogelijkheden?
Door Luc
yjb schrijft:
www.conrad.nl/ce/nl/product/125444/VOLTC...0001-9999-kWh-4320-h

(En ik heb nog wel een 10% kortingcode voor je ook)

Ysbrand
Die kortingscode heb ik ook in mail ontvangen via Conrad. Ik vind de prijs echter aan de hoge kant. Maar ik heb al gelezen dat een ding van een paar tientjes ook niet alles is.

Overijse schrijft:
Misschien dit iets voor je

http://youless.nl/
Deze lijkt geschikt voor het uitlezen van het totale verbruik, maar kan niet via de P1 poort uitlezen. Kost nog zo'n 80,= en dan komt de Smile P1 van Plugwise weer in beeld. Data is dan ook nog via een app uit te lezen.

of

https://www.flukso.net/
Deze werkt met een klem om de kabel. Volgens mij is dat niet zo nauwkeurig.

Ik zal toch eens Plugwise Home Start overwegen voor individuele meters. Voor €102,= heb je dan 2 meters die je via software volledig kunt analyseren. Weet je ook precies wanneer een apparaat veel gebruikt. En waarschijnlijk is die €102,= binnen een jaar terug door te besparen.

In de toekomst dan wellicht de Plugwise Smile P1 voor inzicht in totale meting.
Door nolversteeg
Luc,
Vergeet dan niet dat die nog eens 12 E per jaar kost en je hebt er een smart Telefoon voor nodig.

dus voorlopig geen grafieken op de PC.

Groeten Nol
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Luc,
Vergeet dan niet dat die nog eens 12 E per jaar kost en je hebt er een smart Telefoon voor nodig.

dus voorlopig geen grafieken op de PC.

Groeten Nol
Je hebt gelijk. Gebruik van de Smile P1 is het eerste half jaar gratis. Daarna €1,= per maand. Volgens de beschrijving is de Smile P1 wel met het software pakket Source te gebruiken:

"U kunt de Smile eenvoudig in Source configureren, zodat u uw totaalverbruik met het verbruik van uw Plugwise netwerk kunt vergelijken."

Een app is dus niet noodzakelijk.

Gr,
Luc
Door yjb
Luc schrijft:

Ik zal toch eens Plugwise Home Start overwegen voor individuele meters. Voor €102,= heb je dan 2 meters die je via software volledig kunt analyseren. Weet je ook precies wanneer een apparaat veel gebruikt. En waarschijnlijk is die €102,= binnen een jaar terug door te besparen.

Hou er wel rekening mee dat Plugwise alleen maar het verbruik per uur rapporteert. Je kunt wel het huidige verbruik in de source zien, maar dit wordt niet gelogd. Als je een "Pro" licentie hebt, gaat de resolutie naar 5 minuten, maar die is niet echt te betalen.
Door Snarf2000
Ik gebruik al jaren een simpel doorvoer apparaatje van Cresta.
Na een week voor je apparaat ben je al redelijk op de hoogte van de kosten.

Geen grafiekjes, maar wel
Watt, Piekbelasting & De eurotjes
Deze heb je voor ongeveer een 10-tje.

Frans
Bijlagen
cresta_300x300.gif
cresta_300x300.gif (24.46 KiB) 3519 keer bekeken
Door wsEpe
Luc schrijft:
yjb schrijft:
www.conrad.nl/ce/nl/product/125444/VOLTC...0001-9999-kWh-4320-h

(En ik heb nog wel een 10% kortingcode voor je ook)

Ysbrand
Die kortingscode heb ik ook in mail ontvangen via Conrad. Ik vind de prijs echter aan de hoge kant. Maar ik heb al gelezen dat een ding van een paar tientjes ook niet alles is.

Overijse schrijft:
Misschien dit iets voor je

http://youless.nl/
Deze lijkt geschikt voor het uitlezen van het totale verbruik, maar kan niet via de P1 poort uitlezen. Kost nog zo'n 80,= en dan komt de Smile P1 van Plugwise weer in beeld. Data is dan ook nog via een app uit te lezen.

Zelf gebruik ik de volkraft 3000 en ben er tevreden over. ideaal voor 1 apart apparaat en ook in staat en bijv. totaal van 24 uur te loggen. Kost rond 25 euro.
De youless heb ik nu in gebruik voor de zonnepanelen, maar werkt op veel standaardmeters. Voor de handigen onder ons is het mogelijk om deze op de S0 poort te zetten. De youless logt per minuut en de data kan met een php sricpt en een cronjob in een sql database bewaard worden. Het was echt schrikken wat je 's nachts als sluipverbruik nog verbruikt. Evt. nadeel is dat deze op je netwerk aangesloten moet worden.

meer info en grafiekjes op tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494214