Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door T.J.
Ook hier geen problemen met transitie
Gewoon goed het stappenplan volgen
Ging soepel
Door Toulon_wx
Precies/letterlijk de instructies volgen
=> overgang gelukt, want alles lijkt door te lopen.
Ook uitloggen en opnieuw inloggen zonder problemen.
Voor de zekerheid alle codes onderweg maar geregistreerd,
want je weet maar nooit waarvoor je ze ooit nog nodig hebt.

Een paar onduidelijkheden die me opvielen:
- Had verwacht dat ze om de oude username zouden vragen, maar ze vroegen voornaam en achternaam.
Gevolg is een nieuwe username/login-identiteit.
- Had voor AWS-pin ook opnieuw opvragen of opnieuw uitgeven verwacht, maar hier blijkbaar niet nodig,
wat de vraag oproept waar je die dan vindt voor bijv. Meteobridge-invullen.

Onder webpagina Account Details zie ik 2 blanco vensters genaamd
- Rms number en
- Col number,
die ik me niet van de voorgaande versie kan herinneren,
en waar ik even niet van weet wat het voorstelt en of/waarvoor/hoe ik dat moet invullen:
weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door Toulon_wx op 03 apr 2025, 18:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Door T.J.
Onderaan de account pagina staat:

If you are a member of either the Royal Meteorological Society or The Climatological Observers Link (COL) you may wish to add your Membership number to WOW.

Dat is dus het RMS en COL nummer
Door Toulon_wx
Dank T.J.
Had dat blokje Memberships rechtsonder wel gelezen, maar de (mentale) link naar de afkortingen gemist.
Door Ws Heinenoord
Inmiddels de raad opgevolgd cookies weg te gooien en opnieuw opgestart. Ik kom nu tot het scherm waar die code wordt gegeven. Dan met stap 2 via legacy account proberen in te loggen. Daar gaat het weer fout, want er wordt een email adres als login naam gevraagd en ik heb altijd met een accountnaam gewerkt. Die wordt niet geaccepteerd. Als ik het email adres invoer dat steeds gebruikt is bij WOW dan wordt een password gevraagd, maar dat heb ik nooit aangemaakt. Password van accountnaam werkt niet. Op de knop "Forgot password" gedrukt levert een verificatiecode op. Die wordt geaccepteerd. Als ik dan op continue druk moet ik inloggen met het email adres. En dan komt weer: "An account with this e-mail address has not yet been registered. Please create one using the “Create a Met Office account” button on the login page."
Maar dan raak ik toch de link met het oude account kwijt?
Door dehoutalkmaar
Ws Heinenoord schreef: 04 apr 2025, 17:21 Maar dan raak ik toch de link met het oude account kwijt?
Je oude account wordt overbodig nadat je bent gemigreerd.
Je data is na de migratie alleen bereikbaar via een nieuw te registreren account.

Je gaat nu verder op de volgende wijze:

Je hebt als het goed is je migratiecode gekopieerd en ergens opgeslagen.
Zo niet, dan moet je nogmaals op het oude account inloggen om de code op te halen. Waarschijnlijk eerst weer cookies verwijderen.

Daarna registreer je een nieuw account via "Met Office WOW account" -> "Create a Met Office account"
Daar moet je je emailadres opgeven als gebruikersnaam.

Als je uiteindelijk op het nieuwe account bent ingelogd wordt gevraagd om de migratiecode.
Als je die hebt ingevoerd is je data via de nieuwe manier van inloggen bereikbaar.
Je kunt dan nog wel op de oude manier inloggen, maar je krijgt de mededeling te zien dat je al gemigreerd bent.

De site werkt na migreren exact hetzelfde als je gewend bent. Alleen de manier van inloggen is veranderd.