Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door mavlo77
#14000
Schandalig zeg. Er loopt dus gewoon iemand schoten te lossen, de politie zegt doodleuk dat er te weinig aanknopingspunten zijn??? Ik zou denken dat de politie toch direct in actie gaat springen als iemand kogelgaten meldt? Of is het dus echt waar dat de prioriteiten van de politie ligt bij het verbaliseren van mensen die per ongeluk geen rijbewijs bij zich hebben etc?
Door tinuz97
#14001
Ja zo krom is het nu eenmaal hier in nederland,zelfs een inbreker bv mag je niet slaan,alleen staande houden en dan politie bellen. Net alsof hij je daar dan een kans voor geeft,ga jezelf tegen de vlakte.
En het zelfde geld voor dit geintje:
Je zou buiten moeten staan en kijken wie schiet,die staande houden en dan de politie bellen,hoe krom kan het inderdaad :side:
Door weerzal
#14002
Nou dat is volgens mij geen luchtbuks.
maar eerder een zwaarder kaliber zo eentje met een vergunning.
Je kunt ook eens kijken of er lokale schietclub in de buurt zit
en daar gaan vragen wat het is.
Die worden wel goed in de gaten gehouden tegenwoordig.
Maar het blijft droevig en zielig.
Straks heb je nog een windmeter nodig van kevlar mot nie gekker worden.
Door osjohn
#14004
Ik vraag me zelf af of het wel van een luchtbuks is, het kan ook van een steentje uit de lucht zijn.

Je hoort vaker wat op het dak vallen dat er wat uit de lucht valt.

Je kan aan de inslag zien vanwaar het gekomen is, als het gat aan de bovenzijde van het vaandel zit, is er iets van bovenaf gekomen.

John
Door Weerstation Aalten
#14006
Dacht bij de eerste keer hagel stenen.

Maar ja hagel komt niet horizontaal of schuins van onderen.
Door osjohn
#14008
Je kan doormiddel van de hoek inslag ongeveer uitmeten van waar de kogel is geschoten, op de foto is dat duidelijk te zien.

John
Door mavlo77
#14011
Dat is zo, alleen een eigenschap van zo'n vaan is dat deze in 360 graden draaibaar is ;)....

Lijkt mij uitgesloten, een steentje. Zeker omdat het al de 2e keer is. Bovendien valt zoiets meestal van boven en kan het dus niet een horizontaal gat veroorzaken.

Overigens vind ik het wel vreemd dat er geen smeltsporen ofzo zijn? En ook dat ie niet meteen aan diggelen gaat. Probeer maar eens met een priem zo'n mooi rond gaatje erin te slaan. Denk niet dat dat gaat lukken. Toch apart!
Door osjohn
#14012
Als je een verdachte in je geheugen heb, en hij woond in die cirkel van de inslag ???

John
Door Eckie76
#14021
Lijkt me inderdaad een schot met een soort geweer. Het is diep triest dat mensen andermans eigendommen vernielen.
Ik zou echt wel contact opnemen met de politie als ik jou was.