Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door teesee64
AenG schrijft:
[
Dan zal mijn kolomboormachine ook wel bij jou bekend zijn.

Ja zeker wel. Is een mooi ding, die proxxon.

Ik gebruik zelf sinds een jaartje ofzo deze:

http://hermanbuitelaar.nl/Products/Stat ... chine.aspx

De proxxon is voor het werk wat ik ermee doe, soms net wat aan de kleine kant.

Daarnaast onlangs nog een mooi setje van Dremel erbij gekregen. Daar zit ook een boorstandaard bij, handig voor het priegelwerk ;-)

Maar doe jij ook aan modelbouw?

Groet,
Theo
teesee64 schrijft:
AenG schrijft:
[
Dan zal mijn kolomboormachine ook wel bij jou bekend zijn.

Ja zeker wel. Is een mooi ding, die proxxon.

Ik gebruik zelf sinds een jaartje ofzo deze:

http://hermanbuitelaar.nl/Products/Stat ... chine.aspx

De proxxon is voor het werk wat ik ermee doe, soms net wat aan de kleine kant.

Daarnaast onlangs nog een mooi setje van Dremel erbij gekregen. Daar zit ook een boorstandaard bij, handig voor het priegelwerk ;-)

Maar doe jij ook aan modelbouw?

Groet,
Theo

Nee geen modelbouwhobby, al vind ik de techniek zeer interessant.
Ik zocht eigenlijk een kolomboormachine voor het kleine werk. Boren uit de losse hand met een klein boortje is nogal tricky. Daarom deze keuze.

Ik heb een elektronica opleiding maar ben in de loop der jaren in het onderwijs terecht gekomen. Maar hobbymatig ben ik er nog wel veel mee bezig, en daarbij komt deze kolomboormachine goed van pas.
Door teesee64
Ik doe zelf ook wat met elektronica. Uiteraard allereerst voor de modelbouw, maar de laatste tijd ben ik me wat meer aan het verdiepen in de PIC-tjes. Het leuke daarvan is dat eigenlijk alles daarin samenkomt wat ik leuk vindt om te doen.

Het bouwen van PCB's en het programmeren van de chip. Daarbij kan ik de techniek gebruiken voor zowel het weerstation en ook in de modelbouw.

Helaas staat ook die hobby tijdelijk op een laag pitje. Op zolder is het op dit moment nog -4,6 graden. Moet nog steeds eens verwarming aanleggen daar :laugh:

Jij geeft les elektronica? of een hele andere richting?

Ik zit sinds 1997 in de WAO na een ongeluk op mn werk. Kan helaas niet meer werken door mn beperkingen. (gehoorschade en lichamelijke ongemakken)
Vandaar de hobby's om toch wat om handen te hebben.
Ik heb in het verleden wel eens het idee gehad om zo'n MikroKopter te bouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=gvH2f-AewX8

Camera eraan en vliegen maar. Maar het gaat zoveel tijd kosten om dit te bouwen, daarom ben ik afgehaakt.

De computer- en weerhobby neemt op dit moment een groot deel van mijn vrijetijd in beslag, en je bent eigenlijk nooit klaar.

Op mijn werk geef ik les aan studenten die een Bedrijfskundige Informatica opleiding volgen. De brug tussen opdrachtgever en bouwer. Systeemmodellering en Beheer zijn twee belangrijke onderdelen waar bij mij de nadruk op ligt. Dit is wel heel iets dan weerstanden/condensators en trafo's maar wel leuk om te doen.

Trouwens... op die zolder van jou is het wel heel erg koud. Claim gewoon een ruimte beneden met verwarming:-).
Mijn computers staan hier in de huiskamer. Op deze manier hou je ook nog een beetje contact met je huisgenoten.
Door teesee64
Even tussendoor een mededeling....

Vandaag loopt het storm op de website ivm de elfstedenkoorts.
De server kan zulke bezoekers aantallen maar moeilijk verwerken. Hierdoor kan het zijn dat de website tijdelijk even offline gaat.

Door deze toeloop kan het zijn dat mijn gegevens op HWA ook niet bijgewerkt worden in de tijd dat de server nodig heeft om op adem te komen.

Bezoekers aantal vandaag maar liefst 14852 unieke bezoekers.

Ongeloofelijk dat zoveel mensen vandaag naar mn website komen. Dat is meer dan 1,5 keer zoveel als normaal in 1 jaar :laugh:

Groet,
Theo
Door teesee64
Pringelz schrijft:
Dat zijn er ondertussen al een heel pak !

Groeten,

Wouter

Yep, dat kun je wel stellen. Had wel veel bezoekers verwacht vandaag maar zoveel....

Nu al ruim 17.000 sinds vanmorgen 11 uur. Voor 11 uur vanmorgen had ik er 300.

Maar heb een aantal functies uitgeschakeld waardoor de server weer wat ruimte krijgt, hierdoor lijkt het vooralsnog iets beter te gaan.

Morgen even overleggen met de host of er wat meer resources op mijn server gezet kunnen worden.

Groet,
Theo