Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door pb2rdf
jacg schrijft:
Het gaat niet alleen om de wedstrijdrijders, er komen er nog 16.000 achteraan :laugh:

Groeten,

Jacco

En de 2 miljoen mensen die verwacht worden.
En die gaan lang niet allemaal braaf op de wal staan .....

We willen een elfstedentocht, maar dan wel met een miljoen mensen op het ijs .....
Een mens is een kuddedier, blijkt al op voorhand mbt dit onderwerp .... B) :woohoo:
Hoe tegengesteld kan een Nederlander zijn ....

grtn, Peter
Door Overijse
Wat hoor ik net, het is niets dit jaar !!!! of is dit nog een voorlopige conclusie ????

:angry: geen dag ijskijken op de de beeldbuis, pfffff

Grtz
Kris
Door dibasta
Overijse schrijft:
Wat hoor ik net, het is niets dit jaar !!!! of is dit nog een voorlopige conclusie ????

Grtz
Kris

tsjah..... helaas :(

Maar... er is misschien nog een sprankje hoop, waneer het niet te veel gaat dooien, en dat aan het eind van de volgende week de vorst misschien terugkomt, maar dat is met het vooruitzien van het weer vaak koffiedik kijken.

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Dan moet het niet al te hoog worden met die temperatuur, laat staan dat die vorst uitblijft...en als het terug komt dan zal het toch minimaal met -10 weer terug moet komen..
Al met al vind ik het wat te voorzichtig, ik had voorbereidingen getroffen mocht het toch op het aller laatste moment toch nog door kunnen gaan.
Door dibasta
SpeedyGJ schrijft:
Dan moet het niet al te hoog worden met die temperatuur, laat staan dat die vorst uitblijft...en als het terug komt dan zal het toch minimaal met -10 weer terug moet komen..
Al met al vind ik het wat te voorzichtig, ik had voorbereidingen getroffen mocht het toch op het aller laatste moment toch nog door kunnen gaan.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn denk ik, denk aan de veiligheid van al die mensen op het ijs, en ze moeten (volgens de persconferentie op TV Fryslan)het altijd sowieso 48 uur van tevoren bekendmaken over het al dan niet doorgaan.
Maar ja, als op sommige plekken het ijs vrij onbegaanbaar is en niet dikker is als 7 cm, dan houdt het op HELAAS!!:(

Gr,
Peter.
Door Overijse
dibasta schrijft:
Overijse schrijft:

Grtz
Kris

tsjah..... helaas :(

Maar... er is misschien nog een sprankje hoop, waneer het niet te veel gaat dooien, en dat aan het eind van de volgende week de vorst misschien terugkomt, maar dat is met het vooruitzien van het weer vaak koffiedik kijken.

Gr,
Peter.

dit is wat het KMI over de modellen zegt

Een terugkeer van het winterweer is minder waarschijnlijk dan bij de vorige berekeningen.

Maar Friesland is nog altijd meer dan 300 kilometer noordelijker als Brussel natuurlijk. Ik hoop met de friesen mee dat het er nog eens vankomt.

Grtz
kris
Door Snarf2000
Ik had al bedden klaar staan om een paar Limburgers hier te laten slapen.
Helaas zal het feestje niet doorgaan voor nu.
De 11 steden webcam mag wel even op zwart :(

Hopen is nu op de beste weerkaarten.
Maar tot nu toe spreken ze elkaar tegen.
Moge de beste voor Friesland gelijk krijgen.
Wie de beste lange termijnverwachting heeft is bij mij nog nooit duidelijk geweest.
We moeten nog maar even (nog 15 jaar?) wachten.

Het is een geweldige happening voor Friesland, maar ook voor Nederland.
Maar 15 cm is 15 cm.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Al met al een goed besluit van het bestuur.

Frans
Door jacg
Ach die media aandacht allemaal. Een paar nachten vorst en ze beginnen al over een lefstedentocht.

Wat ik me nog kan herinneren van vroeger, er komt pas een elfstedentocht als niemand meer wil schaatsen :laugh:. Dus 3 weken goede vorst. De lengte is 200 km, probeer daar overal maar eens 15 cm ijs te krijgen.

Groeten,

Jacco
Door kees ws middelburg
pb2rdf schrijft:
De winter komt terug !! ech wel !! B)

klopt helemaal die komt ieder jaar weer terug :laugh:

Grt Kees ws Mdl