Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door osjohn
#11717
Hallo Allemaal

Jullie begrijpen wel dat dit een van de laatste berichten zal zijn op het forum.
Het forum brengt mij geen ontspanning meer, alleen spanning blijft er nog over.

De aanlevering aan MC zal ook op de tocht komen te staan, bij controle is mij gebleken dat het station Boven-Leeuwen landelijk op klei- en landbouwgrond gelegen 6 meter beneden nap, tussen maas en waal met veel recreatie plassen niet vergeleken kan worden met de geweldigge peelplaats Volkel, 21 meter boven nap, veel zand- en landbouwgrond met weinig water in de directe nabijheid.

Tot overmaat van ramp zetten ze bij opvraag van de huidigge weersgesteldheid van Boven-Leeuwen ook de data van Volkel op de pagina.

Daarom vraag ik mijzelf dan af, wat is het belang van mijn semi pro weerstation nog, met of zonder afwijking herstel en volgens de rieele normen geplaats.

Ik geef MC hier de kans om een aanpassing te maken zodat ook de werkelijke gegevens van Boven-Leeuwen getoont worden.

Ik zou graag hebben dat een van de moderator hier een slotje ophangt zodat er geen eindeloze discussis komen.

Groeten het ga je best allemaal

John
Door Wietse
#11718
Ik snap er niks van John, wat is er aan de hand?
Door Weerstation Rijnmond
#11719
Wietse, Volgens mij is het verhaaltje van John aardig duidelijk.
Door Meteonoord
#11720
osjohn schrijft:
Hallo Allemaal

Jullie begrijpen wel dat dit een van de laatste berichten zal zijn op het forum.
Het forum brengt mij geen ontspanning meer, alleen spanning blijft er nog over.

De aanlevering aan MC zal ook op de tocht komen te staan, bij controle is mij gebleken dat het station Boven-Leeuwen landelijk op klei- en landbouwgrond gelegen 6 meter beneden nap, tussen maas en waal met veel recreatie plassen niet vergeleken kan worden met de geweldigge peelplaats Volkel, 21 meter boven nap, veel zand- en landbouwgrond met weinig water in de directe nabijheid.

Tot overmaat van ramp zetten ze bij opvraag van de huidigge weersgesteldheid van Boven-Leeuwen ook de data van Volkel op de pagina.

Daarom vraag ik mijzelf dan af, wat is het belang van mijn semi pro weerstation nog, met of zonder afwijking herstel en volgens de rieele normen geplaats.

Ik geef MC hier de kans om een aanpassing te maken zodat ook de werkelijke gegevens van Boven-Leeuwen getoont worden.

Ik zou graag hebben dat een van de moderator hier een slotje ophangt zodat er geen eindeloze discussis komen.

Groeten het ga je best allemaal

John


Hi John,

Ik heb best wel enig begrip voor je topic maar toch........

Door er een slotje op te hangen is het natuurlijk wel heel makkelijk.
Ik ken jou als een behulpzame man, een man waar het forum wat aan kan hebben. Het beëindigen van deze band zou niet leuk zijn. Nergens is het perfect John.

Maar ik ben wel met je eens dat we wat meer elkaar moeten helpen i.p.v. elkaar te bekritiseren. Nobody is perfect.

Je kritiek richting HWA/MC is, denk ik, wel aangekomen. Wacht een reactie af, daarna kun je alsnog van alles beslissen. Als tussen oplossing zou je ( tijdelijk ) kunnen stoppen met het aanleveren van je gegevens aan MC.

Blijf bij je hobby John als goedwillende amateur, professional of als de perfectionist en laat ons nog lang met je samenwerken of je het nu eens of niet eens bent met je collega's maar laat iedereen wel in zijn waarde.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Wietse
#11721
Weerstation Rijnmond schrijft:
Wietse, Volgens mij is het verhaaltje van John aardig duidelijk.

Ik snap het niet helemaal, misschien omdat ik nog maar 14 jaar ben. En wat bedoelt hij met MC?
Worden de gegevens al gebruikt ofzo, en kan je dat zien?
Het is me niet helemaal duidelijk.
Door Eckie76
#11724
Tot overmaat van ramp zetten ze bij opvraag van de huidigge weersgesteldheid van Boven-Leeuwen ook de data van Volkel op de pagina.

Het zou handig zijn als je zou aangeven wie "ze" zijn en over welke pagina je het hebt?
Door weerzoetermeer
#11725
osjohn schrijft:
Hallo Allemaal

Jullie begrijpen wel dat dit een van de laatste berichten zal zijn op het forum.
Het forum brengt mij geen ontspanning meer, alleen spanning blijft er nog over.

De aanlevering aan MC zal ook op de tocht komen te staan, bij controle is mij gebleken dat het station Boven-Leeuwen landelijk op klei- en landbouwgrond gelegen 6 meter beneden nap, tussen maas en waal met veel recreatie plassen niet vergeleken kan worden met de geweldigge peelplaats Volkel, 21 meter boven nap, veel zand- en landbouwgrond met weinig water in de directe nabijheid.

Tot overmaat van ramp zetten ze bij opvraag van de huidigge weersgesteldheid van Boven-Leeuwen ook de data van Volkel op de pagina.

Daarom vraag ik mijzelf dan af, wat is het belang van mijn semi pro weerstation nog, met of zonder afwijking herstel en volgens de rieele normen geplaats.

Ik geef MC hier de kans om een aanpassing te maken zodat ook de werkelijke gegevens van Boven-Leeuwen getoont worden.

Ik zou graag hebben dat een van de moderator hier een slotje ophangt zodat er geen eindeloze discussis komen.

Groeten het ga je best allemaal

John


Beste John,

Ik vind het bijzonder jammer te moeten horen dat je waarschijnlijk geen bijdrage meer zult leveren op het forum van HWA. Ik had juist het idee dat het de laatste tijd een stuk beter gaat op het forum. Ik vind jou bijdrage en jou behulpzaamheid naar andere gebruikers altijd zeer waardevol.

Wat betreft je opmerking over MC dat ze niet de juiste data neerzetten, was volgens mij ook niet direct de bedoeling van het doorsturen van de data. Als ik kijk naar de overeenkomst staat er:

"Meteo Consult gebruikt de data intern en mag deze gebruiken in de media (mediapraatjes en tv-presentaties). Daarnaast kan de data gepresenteerd worden op het Weerkanaal en op de internetsite van Meteo Consult (op de website met vermelding van samenwerking en op vrij toegankelijke site). Meteo Consult mag de data niet doorleveren aan derde."

Volgens mij gebruikt men momenteel de data alleen intern en af en toe in de lokale weerpraatjes. Voor MC is dit de toegevoegde waarde. Wellicht dat ze in de toekomst wel de data gaan gebruiken als je bijvoorbeeld "Boven-Leeuwen" opzoekt op hun site.

Het lijkt mij bovendien ook nog niet logische om dit gelijk te doen omdat ze misschien eerst willen kijken naar de betrouwbaarheid van alle data en dat eerst eens voor een jaartje te willen aanzien.

Maar goed....wellicht zit ik er naast en ik hoop dan ook dat iemand van MC hier zal reageren. Dat is dan gelijk ook de reden om dit topic niet op slot te zetten.

Nogmaals John, ik hoop oprecht dat je alles nog eens wilt overdenken en je zinvolle bijdrages hier wilt blijven posten op het forum van HWA.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door wslangerak
#11726
osjohn schrijft:
Jullie begrijpen wel dat dit een van de laatste berichten zal zijn op het forum.
Het forum brengt mij geen ontspanning meer, alleen spanning blijft er nog over.
....
Ik geef MC hier de kans om een aanpassing te maken zodat ook de werkelijke gegevens van Boven-Leeuwen getoont worden.

Ook na diverse keren overlezen begrijp ik het bovenstaande nog steeds niet.
Het lijkt mij dat jouw topics toch altijd wel serieus worden genomen en behandeld?
Hoe bedoel je `geef ik MC hier de kans´?
Door Weerstation Kaatsheuvel
#11730
Hallo John,
Een hobby moet een ontspanning blijven
Het is jammer als jij je bijdrage niet meer levert aan het forum.
Ik hoop dat je je hobby met plezier wilt voortzetten.

Groet,

Hans.
Door Meteo Simpelveld
#11732
Goedemorgen John,

Ik zal niet zeggen een verstandige beslissing, want dan komt er weer reactie.
Het ga je goed maar hang niet de stol aan de wilgen.

Groet Bert