Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
Ik heb een opzetje gedaan om een kaart te maken met daar op de ijsdiktes.
Daar ik langs de E-route woon leek mij dit wel een leuk iets om op te zetten.
Deze route heb ik hier ook bij opgezet.

De kaart staat hier.
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&vps=1&jsv=304d&oe=UTF8&msa=0&msid=211048841476093655817.000498595585987856018

Nu mag ieder deze kaart aanpassen met diktes in zijn / haar regio.

Als dit beter kan (vast wel) hoor ik graag jullie mening.
Mogelijk dat we hier ook weer zo'n leuk projectje van kunnen maken.

Bedoeling is wel zo, dat er door ieder iets ingevuld moet kunnen worden en dat het ook niet te moeilijk moet zijn om iets toe te voegen.
Registratiesysteem o.i.d?
leuke bordjes met ijsdiktes?
wak?

Misschien strand dit hele project wel, maar het zou een geweldige aanwinst zijn denk ik voor alle weeramateurs om zoiets in deze koude tijden op hun site te hebben.

Het is mijn eerste google map kaart, dus wees niet te streng met beoordelingen/veroordelingen

Frans
Meteo Noord West
Door Mike
Nou ik vind het iig een zeer leuk project, kan er helaas niet aan meedoen.

Denk alleen dat het wel betrouwbare gegevens moeten blijven, mocht het aanslaan dan komen natuurlijk ook de onbetrouwbare gegevens in beeld, dat zien we wel met sommige sneeuwhoogtes ;) enja een soort van registratie lijkt mij dan ook het beste.

Misschien iets om met het bestuur van de 11-stedentocht te doen, ik neem aan dat hun de ijsdikte van de hele route wel weten en dat ze dat dan via jou aan het grote publiek kunnen laten zien?

Maarja ik lees ook al berichten over de ijsdikte dat het schaatsen van de tocht niet zo een probleem is kwa ijsdikte (op wat kluunplaatsen na dan) maar dat het "probleem" meer om de hoeveelheid mensen gaat die op deze tocht afkomen en dus ook het ijs opgaan.

Zijn er soms nog mensen op dit forum (Frans zelf??) die de tocht gaan schaatsen mocht hij doorgaan?
Door meteozwolle
Frans,

leuk initiatief
is het mogelijk om het E-trajekt dit jaar via Zwolle te laten gaan :lol:

op korte termijn lijkt de kans op een E-tocht niet zo groot maar wie weet ......

ik zal ook eens nadenken over hoe we dit zouden kunnen realiseren.
Misschien heeft Luc ook nog creatieve oplossingen/ideeen ?

groetjes,

Marcel
Door Snarf2000
Op deze site staat ook een dergelijke kaart, maar deze is regelmatig niet te bereiken.(kaart niet zichtbaar)
Dit was ook de eerste aanzet.
Als hij het niet goed krijgt, zal ik "zelf?" het proberen was mijn gedachte.

Maar de E-route is niet de hoofdzaak van deze kaart.
Er kunnen nog meer routes op voorkomen.
Friesland is niet de enige provincie waar geschaatst wordt.

Via GPSies zijn er vast meerdere routes toe te voegen.

En dan heb je ook nog dat na verloop van tijd de metingen niet meer kloppen en de "oudere gegevens" aangepast dan wel verwijderd moeten worden.
Een melding van "gegevens meer dan x uur oud" zou ook een gewilde optie zijn.
Het begint er op te lijken dat er een database achter moet hangen, maar daar houdt het voor mij ook bijna op.
Ervaring met MySQL is voor mij beperkt.

Wie heeft er verstand van, en zin in om dit mee te realiseren?

En wie wil er naar een kanaal/sloot/meer lopen met een boormachine (op accu :woohoo: ) om metingen te doen.

Frans
Door Snarf2000
meteozwolle schrijft:
na wat zoeken op google kwam ik deze sitetegen:

http://www.poi66.com/show_album.php?album=elfstedentochtroute

ter inspiratie zullen we maar zeggen :laugh:

mvg,

Marcel

Alleen is deze met een beperkt aantal punten gemaakt.
Je moet veel klúnen zal ik maar zeggen.
Op de GooGle map van "mij", kan je de route evt aanpassen met de loop van het water(ijs).
Maar alle inbreng helpt natuurlijk mee.

Frans
Door Keida
Beste Frans,

Ik ben de bedenker van het meten van ijsdiktes op de Elfstedenroute. Vanaf vorige week ben ik hiermee begonnen. De eerste site (Die Ekkel.com steeds aanhaalde) heb ik offline gehaald, omdat een nieuwe versie online is:

inderdaad via www.sneeuwreporter.nl/ijsdikte

Zoals ik je ook al mailde was door een bug gisteren de site even niet toegankelijk. Maar hij doet het weer. Wat jij allemaal voorstelt om te implementeren ís in deze site geimplementeerd, en ik hoop dat je je centimetrs blijft doorgeven bij ons!

mvg

Keida
Door Snarf2000
@Keida
Allereest worden IJsdikte metingen al honderden jaren gedaan.Je bent daar dus echt niet de bedenker van. :woohoo:
En daarbij was het de bedoeling niet om de dikte elders door te geven, maar om dit als een toevoeging op diverse weersites te krijgen en in eigen beheer. Waaronder ook die van mij.
Het is hier een gezellig weerforum en deelnemers delen graag hun informatie met elkaar.

In je mail vertelde je dat je de gegevens niet kan delen omdat het geheel server sided was.

Ik ben van mening dat dit WEL kan en ben dus aan de slag gegaan om het verder zelf te doorontwikkelen.
===================================================================================

Zo, Nu ga ik weer verder waar ik gebleven was, of wel, waar ik nu ben.

Ik heb het voor elkaar gekregen om coordinaten, ijsdikte en opmerkingen toe te voegen im een sql database.
De kaart werkt prima, maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren.
De kaart heeft een nieuwe link en deze staat nu hier

Eigenlijk heb ik nu een PHP freak nodig die "1" waarde kan invullen vanuit de database.
Wat heb ik:
Op de kaart staat een invul schermpje met daarin ijsdikte, breedtegraad, Lengtegraad, en opmerkingen:.
Deze gegevens komen in de database te staan en kan door een ieder ingevuld worden.
Tot zover geen probleem.

Op de kaart komt een rode marker te staan en als je daaroverheen hooverd, krijg je een ijsdikte te zien.
Bij een klik op de marker komt een popup te voorschijn met de ingevulde gegevens.

Nu zou ik graag willen dat "als zetje in mijn rug" iemand mij een eindje op kan helpen om de opmerkingen toe te voegen in de "Marker popup"
Wanneer dit geregeld is, zie ik an de code wel hoe ik meerdere velden toe moet voegen.

Misschien kunnen we dan in een volgende vorstperiode met z'n allen een IJSDIKTE KAART op de website hebben.
Het aan te passen bestand staat in de bijlage als zipfile (map.php)

Frans
www.meteonoordwest.nl
Bijlagen
(2.74 KiB) 205 keer gedownload
Door Snarf2000
JAAA, Eindelijk heb ik het helemaal voor elkaar.

De IJsdikte kaart werkt.

Maar, nu wil ik graag van jullie, op en aanmerkingen, om hem nog meer te verbeteren.

M.a.w.:
-Welke bugs zijn er.
-Welke informatie willen we laten zien.
-Welke informatie juist niet.
-Wat zou er bij moeten.
-Kleur stelling
-etc, etc.

VOEG ZOVEEL MOGELIJK FAKE DATA TOE !
Deze halen we later wel weer weg voordat hij 100% online gaat.

http://www.meteonoordwest.nl/ijsdikte/map.php?simby=ijsdikte

Frans