Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door tjabine
Hallo allemaal,

Als we dan toch lekker aan het meten zijn, wat is de temperatuur van jullie pc?
Ik heb mijn pc verplaatst ivm draadloos internet probleem.
Hier voor moest de pc in een kastje komen, achter het kastje zit namelijk vast internet!
Maar ja in het kastje (60 x 50 zonder achterkant) word het natuurlijk wat warmer!

Gemeten met Speedfan:
systeem:42C°
CPU:25C°
AUX:27C°
HD0:42C°

Zijn dit "normalen" of moet ik mij zorgen gaan maken?

Gr Ron.
Door hanszzz
dat zijn mooie waarden ron is niets mis mee :cheer:

ter vergelijking hier.

kast 24
cpu 36
nvidia 40
hd 32
ook in kastje achterkant open en aan de zijkant mooi rond gat in voor de fan in de zijkant van de kast ;)

grt hans
Door weatherservice
*Monteert een thermometer in de desktop :laugh: *

Neen, ik laat de kast van de pc volledig open, aangezien deze ook 24/24 draait. Wordt de behuizing trouwens ook niet warmer naarmate er meer programma's draaien?

Nicolas
Door tinuz97
tjabine schrijft:
Hallo allemaal,

Als we dan toch lekker aan het meten zijn, wat is de temperatuur van jullie pc?
Ik heb mijn pc verplaatst ivm draadloos internet probleem.
Hier voor moest de pc in een kastje komen, achter het kastje zit namelijk vast internet!
Maar ja in het kastje (60 x 50 zonder achterkant) word het natuurlijk wat warmer!

Gemeten met Speedfan:
systeem:42C°
CPU:25C°
AUX:27C°
HD0:42C°

Zijn dit "normalen" of moet ik mij zorgen gaan maken?

Gr Ron.

Ligt eraan wat voor cpu....amd weer anders als intel (een oude pentium 4 prescott core bv wordt veel warmer,maar is normaal).
Tevens staar ik mij niet blind op de sensors van het moedebord,leuke indicatie,maar dat ze altijd kloppen.....nee...Mijn oude bord bv als het 25 graden binnen is,zegt dat cpu dan 26 graden is....kan natuurlijk nooit lol :laugh:
Door hanszzz
heb ik hier geen last van nicolas dat is de werking van deze kast ik zuig koele lucht aan vanuit de zijkant en word er aan de achterkant weer uitgeblazen via de voeding en ik heb de deurje gewoon dicht.
Door SpeedyGJ
Mijn CPU cooler is aan vervanging toe omdat deze niet helemaal sluit :(

53°C bij rust.
64°C bij internetten.
93°C bij intensief gebruik/video's kijken.

Deze week maar even kijken.
Door hanszzz
oef 93 is wel te hoog speedy :S daar moet je idd snel wat aan doen anders gaat tie in rook op :unsure:

De maximaal acceptabele temperatuur van een processor is afhankelijk van het merk en type, maar voor de meeste processoren kan gesteld worden dat een temperatuur boven de 60 graden Celsius niet wenselijk is. Blijken de waarden te hoog, dan is het verstandig direct maatregelen te treffen (zoals het stofvrij maken van de computerkast en/of het vervangen van een slecht functionerende ventilator) om zodoende verdere schade te voorkomen.

grt hans
Door weerzoetermeer
93 graden is vragen om problemen en vragen om brand in huis. Als ik jou was zou ik de boel uitzetten en eerst een goede koeling gaan halen!

Heb je rookmelders in huis?

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Deze week haal ik nieuwe koeler op ;) NP zo draait die al bijna een half jaar :D
En ja heb rookmelders :)
Door weatherservice
93°C? Wow, kan je gelijk een spiegelei op je desktop bakken tijdens een onweertje :D. Snel vervangen die handel :P