Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Meteonoord
Is het een voorstel om een topic te maken waar men zich kan afmelden als er bv. onderhoud gepleegd moet worden ?

Ik sta aan de vooravond van volledige herinstallatie en dan zou het handig zijn als ik dit op het forum kon melden zodat men ook weet waarom een station even of langer uit de lucht is.

Het is maar een schot voor de boeg.

Groet

Bert J. van Bergen
Door SpeedyGJ
Dit zou een goeie optie kunnen zijn.
Misschien is er ook een mogelijkheid om een knoppie aan te maken met:

Online:
Offline:
Onderhoud

etc..
Dit zou misschien al wat helpen.
Toch zijn weerstations die niet meer mee doen, misschien kan hier een afmeld formulier voor aangemaakt kunnen worden, en alle offline weerstations zou eens een mailtje moeten krijgen met hoe het nou zit.

Dit zijn maar enkele voorbeelden.
Door Luc
Een knop onderhoud lijkt me een goed idee Ik heb al een idee hoe ik dat zou kunnen maken.

Verder zou het fijn zijn als me iemand kan helpen bij het benaderen van de offline weerstations. Mij ontbreekt simpel weg de tijd daarvoor... Als er iemand interesse heeft, neem dan maar even contact, zodat we samen een standaard mail kunnen opstellen.

PS: ik ben de komende week nog slecht bereikbaar door vakantie (net als de afgelopen week)
Door wthus
Ben de laatste tijd vrij vaak offline, weet de oorzaak niet, maar het is of het internet bij de provider, of de bekabeling/modem of de stroom. Dan weten jullie het alvast. Maak me er voorlopig niet zo druk om of het wel of niet actueel is op het internet.

Als een station niet online is zie je dat toch al snel genoeg aangezien deze dan in grijs getoond wordt. Vind het onnodig om overal voor elk wissewasje verantwoording af te moeten leggen.
Door Eckie76
Ik zou offline zijn zonder duidelijkheid voor de bezoeker niet echt een wissewasje willen noemen.
Het is toch niet te veel gevraagd om het gebruikersgemak op een website te verhogen door dit soort voorstellen in overweging te nemen?
Door Luc
Online en Offline wordt automatisch gedecteerd. Daar hoeft geen "knopje" voor te komen.

Ik heb inmiddels al een framewerk opgezet voor een beheer module voor de weeramateur zelf. De volgende features wil ik daar beschikbaar maken:

* Aangeven of weeramateur deelneemt aan samenwerking met Meteo Consult.
* Zelf tekst beheren voor "over dit weerstation".
* Link opgeven naar eigen website.
* Aangeven of er momenteel onderhoud is aan het weerstation.
* Classificatie van het weerstation (nog bepalen welke classificaties, discussie hierover in ander topic).

Iemand nog meer ideeen?
Door wsp
Luc schrijft:
Online en Offline wordt automatisch gedecteerd. Daar hoeft geen "knopje" voor te komen.

Ik heb inmiddels al een framewerk opgezet voor een beheer module voor de weeramateur zelf. De volgende features wil ik daar beschikbaar maken:

* Aangeven of weeramateur deelneemt aan samenwerking met Meteo Consult.
* Zelf tekst beheren voor "over dit weerstation".
* Link opgeven naar eigen website.
* Aangeven of er momenteel onderhoud is aan het weerstation.
* Classificatie van het weerstation (nog bepalen welke classificaties, discussie hierover in ander topic).

Iemand nog meer ideeen?

Hallo een ieder,

Misschien nog een toevoeging als je een webcam hebt?
Is maar een sugestie, dan tevens die ergens inbouwen op info van het weerstation of zo.
Door jango
goed idee van de webcam in ieder geval URL vermelding en als het mogenlijk is om deze ook te tonen in een klein formaat en met een muisklik op te roepen in groter formaat

maar volgens mij zijn dit meer opties voor de eigen stationpagina op HWA

gr jan