Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Weerstation Aalten
Ik heb een dual drive netwerk center waar ik de backup op sla van mijn werkstation. nu wil ik hem op afstand via internet maar dat lukt niet wel via het netwerk thuis kan het kloppen dat er iets met het modem te maken heeft
Door GosZk
Heb je het over een NAS?
Hoe wil je die benaderen? FTP? In dat geval moet je in je router poort 21 TCP doorverwijzen naar het interne adres van je nas.
Door fbockstael
Dan moet je dus doen wat GosZk hierboven heeft vermeld. Lukt dat of heb je daar hulp bij nodig?
Door Weerstation Aalten
lukt dus niet iets doe ik verkeerd.

ik heb dit in mijn modem staan van kpn.

Attempts to enable remote access (via for instance port mapping or DMZ) for TCP port 8085 are invalid actions. This is due to the fact that this port is reserved for internal service on the RG with a higher priority than when it is used for port mapping.

Application Name

(1 ~ 256 characters)

Protocol

TCP UDP TCP AND UDP

Start Port

(1 ~ 65535)

End Port

(1 ~ 65535)

Start Mapping Port

(1 ~ 65535)

End Mapping Port

(1 ~ 65535)

waar moet ik de service poort nummer in vullen en waar de PASV Mode poort bereik.
zodra ik wat in vul krijg ik een error
Door GosZk
Wat je nu hebt gekopieerd en geplakt vanuit je router is een poort mapping. Hiermee kun je bijvoorbeeld het standaard ftp poort nummer 21 doorverwijzen naar een ander poort nummer bijvoorbeeld 2121.
Je moet iets zoeken waarmee je een dienst kunt verwijzen naar een client.
Zoals poort 21 naar je nas met ipadres 192.168.1.nas ;)

Post/stuur anders een printscreen en of vermeld even precies wat voor type router je hebt.
Door Weerstation Aalten
ik heb de ZTE H220N van kpn voor glasvezel.
de NAS die ik heb is een dual drive network center van freecom.
Door fbockstael
De meeste modems/routers kennen NAT (Network Address Translation), maar jouw modem heeft deze instelling niet in het menu staan. Voor zover ik begrepen heb na veel zoeken op internet denk ik dat je dit moet zoeken onder jouw menu-instelling die UPnP IGD heet.
Ik kan er verder niets over vinden maar kijk daar eens op je TCP poort 21 naar je NAS kunt openzetten.
Wil je helpdesk van KPN niets voor je betekenen?