Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door klaas Peter
Hallo,

Na 2 maanden in het bezit te zijn van een Davis vantage pro 2. wil ik nu de windmeter op 10 mtr hoogte plaatsen. Alleen wil ik de mast in het weiland neerzetten. hier heb ik geen last van bomen en kan dan een juiste meting doen.
Nu kan ik een kantelbare mast overnemen van 12 mtr.(stukje eraf halen), maar dat is me nog al een gevaarte.
Zijn er mede weeramateurs die een andere oplossing hier voor bedacht hebben.

Ik hoor graag van jullie, voordat ik de 12 mtr mast aanschaf.

Klaas Peter
Door meteobergen
Hoogte is alles...kantelbaar...altijd doen..niet meer over nadenken. Tuidraden aanbrengen??? Merk je zelf wel als dat nodig mocht zijn. Succes met het gebeuren!!

Gr Siets Meteobergen

:laugh: :laugh:
Door Overijse
klaas Peter schrijft:
Hallo,

Na 2 maanden in het bezit te zijn van een Davis vantage pro 2. wil ik nu de windmeter op 10 mtr hoogte plaatsen. Alleen wil ik de mast in het weiland neerzetten. hier heb ik geen last van bomen en kan dan een juiste meting doen.
Nu kan ik een kantelbare mast overnemen van 12 mtr.(stukje eraf halen), maar dat is me nog al een gevaarte.

Klaas Peter

waarom een stuk eraf halen, je plaats je windmeter op 2m van de top van je mast.

Grtz
Kris
Door Pringelz
Misschien het gebruik van antennebuizen, dit zijn stevige buizen. En daaronder dan een soort voet, of hem in de grond bevistigen op één of andere manier. Deze gebruik ik namelijk ook, deze beschikken over ringen waar je dan ook tuidraden aan kan vast maken.

Grt

Pringelz
Door koos
Kijk hier eens hoe ik het heb opgelost. Mijn oplossing is misschien minder stevig dan jouw mast. Maar als je een alternatief zoekt.....

De mast heeft zonder problemen de storm van gisteren doorstaan. En ik woon 7 kilometer uit de waddenkust.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/even ... -uut-grunn
Door weerstationhoogeloon
klaas Peter schrijft:
Hallo,

Klaas Peter

Kijk, ik heb ook zoiets http://www.wxhoogeloon.nl/pages/info/davis.php (kijk dan onderaan bij Algemene gegevens Het weerstation is gesitueerd..... en druk op weerstation om de foto te zien)
Een kantelmast in een weiland is de meest ideale oplossing. Als je de mogelijkheid hebt, dan..... DOEN !!!

gr Remie
Door SpeedyGJ
Gewoon een kantelmast nemen :)
En geen stuk afhalen, nergens voor nodig, die 2m maakt bijna niks uit ;)
Door klaas Peter
Allemaal bedankt voor de reactie's. ga eens informeren wat de kosten zijn om de 12 mtr. mast hier te krijgen. wanneer de mast staat. zal ik een overzichts foto maken.

Klaas Peter
Door tinuz97
Inderdaad,kantelmast.
Ik heb de ruimte niet,anders had ik dat ook gedaan.
Lekker stevig,en geen gepiel dat ik nu heb dat ik het dak op moet klimmen,lekker kantelen :laugh:
Door jdew
Voor de mensen die geen ruimte hebben om een mast te kantellen , kijk eens bij clark masten.zelf heb ik de 12 meter . maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te plaatsen.
www.clarkmasts.com