Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
Op de website van www.afvalovennee.nl in Harlingen staat het volgende geschreven over Meteo Noord West.
Deze stichting behartigd de klachten betreffende stank overlast van een nieuwe afval verbrandings oven in Harlingen.

[size=4]Meteo Noord West Friesland : “Provincie heeft weersgegevens onjuist gebruikt.”[/size]
Posted on 01/12/2011 by stichting afvaloven Nee

Frans Veenstra van Meteo Noord West Friesland heeft met verbazing gemerkt dat zijn weersgegevens zijn gebruikt door de provincie bij de beoordeling of stankklachten gegrond waren. Hij is hierachter gekomen nadat stichting afvaloven Nee publiceerde dat de provincie klachten wegwimpelde omdat de windrichting anders was dan het KNMI meldde. De provincie meldde namelijk dat volgens het weerstation in Dongjum de wind anders waaide. Er kon dus geen stankoverlast zijn, aldus de controleurs. Veenstra meldt dat dit niet klopt. Hij heeft hierover inmiddels een brief naar de provincie gestuurd en wil dat de provincie dit rechtzet.

Veenstra meldt in de brief dat de provincie een aantal klachten op basis van verkeerde informatie waarschijnlijk onterecht ongegrond hebben verklaard. Veenstra: “Zij baseerden zich wat de windrichting betreft op mijn meetstation. Zij meenden bijvoorbeeld op 24 augustus dat op basis van mijn gegevens de wind uit het oosten zou zijn gekomen. Op basis daarvan is de klacht ongegrond verklaard. Maar volgens mijn echte gegevens kwam de wind uit west-noord-west. De provincie heeft dus informatie gebruikt die nergens op is gebaseerd en hiervoor mijn meetstation gebruikt. Mijn goede naam is aangetast. Ik wil dat de provincie dit zo snel mogelijk via een officiële verklaring rechtzet.”

Klik hieronder voor zijn brief

brief Meteo Noord West aan Provincie

Frans
Meteo Noord West
Door Snarf2000
Ben al getipt dat de Harlinger courant contact met me gaat opnemen.
Dan zal omrop Fryslan ook wel snel komen.
Ik ontvang ze met open armen.

Slecht nieuws kan voor mij positief worden.
Ik hou er alleen niet van dat de milieu alarmdienst mijn gegevens fout gebruikt.
Terwijl ze mij nooit benaderd hebben.
Ze zouden zo alle logbestanden mogen hebben.
In de logbestanden staan de gegevens per minuut opgeslagen vanaf 6 maart 2008.
Nu krijgt de stichting afvalovennee ze van mij als ze er om vragen.
De milieu alarmdienst is er voor de provincie, en hoe meer klachten ze weg kunnen wimpelen, des te beter voor de afvaloven en dus ook de provincie.

Laat de politiek nou eens een keer eerlijk zijn.

Frans
Door meteozwolle
Frans,

interessante case hier.Wel rot dat men zo met gegevens omgaat.Ben overigens wel benieuwd of jullie naast de info hier op HWA ook wel eens verzoeken krijgen voor het delen van meetgegevens tbv onderzoek of incident-analyse.ik weet dat er vanuit diverse overheden veel vraag is naar neerslagdata.

groet,

Marcel

@Frans: hou je ons op de hoogte ?
Door Snarf2000
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Ik hoop deze week bericht van de gedeputeerde te krijgen.

Daarbij ben ik ook wel eerder benaderd door een bedrijf in landbouw gewas schade.
Bij 50 mm neerslag binnen 24 uur moeten zij vaak uitkeren.
Dan is 0.1 mm meer of minder dan 50 mm cruciaal.

Frans
Door Snarf2000
Gister ben ik gebeld door iemand van het Provinciehuis.

Of ik bereid was om een afspraak met de gedeputeerde te maken.
Ja hoor, Prima.
Een uur later belt iemand anders van het provinciehuis om een daadwerkelijke afspraak te maken. (Wat een rompslomp)
Maar ja,...
Deze afspraak staat nu gepland voor 22 december van 16:00 tot 17:00 uur.
We zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Het zal mij benieuwen.
(Ik heb wel eens met mindere ambtenaren gesproken.) :P

Afbeelding

Frans
Door jacg
Frans,

Wat een onnozel stelletje ambtenaren daar zeg. Wie gebruikt nu gegevens van een website die op geen enkele manier gevalideerd zijn.

Snap alleen niet dat je beweert dat jouw gegevens anders zijn dan dat die controleurs hebben gecheckt. Wie spreekt de waarheid? Als jouw windmeter 1 graad verdraaid is kloppen je gegevens al niet meer.

Groeten,

Jacco
Door Snarf2000
Heb je helemaal gelijk in.
Maar,...
Al ik mag gaan vergelijken met 3 KNMI stations die het dichtst in de buurt staan, en mijn gegevens redelijk overeenkomen met het KNMI, moeten ze niet gaan vertellen dat de wind uit een tegenovergestelde richting komt.

Het gaat natuurlijk niet om 1 graad.
Maar richtingen tussen bv noordwest en noord (315-0 graden) strookt niet met een richting uit zuidoost (135 graden)

En dit wordt wel door de milieu alarmdienst gesuggereerd.
Daarbij staat deze afvalcentrale tegen de stad aan.
Hemelsbreed nog geen 1.5 kiliometer van het centrum van harlingen.
Dus een graadje meer of minder zal het em niet doen.
Helemaal niet met een zwakke wind.
De rook en stank wil dan niet omhoog.
180 graden wel, maar dat kan de politiek al heel gemakkelijk.

En als het nou om 1 melding gaat, voila, maar het gaat zoals het schijnt om tientallen meldingen.

En als ze dan over mij (mijn station) schrijven dat ik niet altijd accuraat ben, is dat tegen het zere beenschoppen.
Daarbij kan ik ook heel goed terugschoppen.

En het levert nog wat publiciteit op ook.
En dan wel positief voor Harlingen en omstreken.

Frans