Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door SpeedyGJ
Dat ik een wind liefhebber ben dan is bij de meeste wel duidelijk, ik probeer ook zo goed mogelijk te meten vooral bij harde winden. Oke nu meet ik gister niet heel erg slecht, maar het kan natuurlijk stukken beter, toch ben ik blij met deze locatie. Oude locatie boven op dak bracht leuke metingen maar bij NW/N/NO waren de metingen waardeloos. Bij een kracht 7 tot 8 bft in de zomer waren de metingen maar tot 20km/h, tja dit vraagt om ander aanpak, dus heb ik geprobeerd om de windmeter maar wat opener te plaatsen, met een beetje moeite met de bereik is het me toch gelukt.

Nu komt iedereen met de vraag: Mag dit wel? En is dit wel verstandig?

Antwoorden:

Mag het?: Tja, ik neem aan dat ze een uitzondering maken, want in de paar maanden dat die daar hangt is al verschillende keren de gemeente langs gereden, er is gemaaid etc etc, anders zou hier al lang een melding van zijn gemaakt en zou deze ook al lang zijn verwijderd.

Verstandig?: Tja dat is een eigen risico, zo denk ik er over. In de maanden dat die daar hangt is tot nu toe niks gebeurt, veel zal er ook niet gebeuren aangezien het aan een weg kant staat, er stoppen soms wel eens mensen die er even naar kijken, of ze kijken op afstand. 1 keer ben ik er even heen gelopen wat er aan de hand was, maar toen zat die persoon naar de transmitter te kijken, heeft die gelijk wat informatie gevraagd, daar sta ik altijd voor open. Naast dit was ook 1 keer dat de windmeter niet draaide, dit werd door iemand gemeld, natuurlijk vlieg ik er dan gelijk achter aan :) 1 keer zag ik iemand anders met een stok naar de windmeter lopen, ik dacht even van, ho even!! Maar toen zag ik dat de windmeter vast zat en die wou die even los maken, nou kijk is aan!!! Krijg ook nog eens support van mensen die me willen helpen! Dit is natuurlijk geweldig en laat ook zien dat dit toch nuttig is.

Er zijn altijd mensen die spullen vernielen en jatten, maar het nut snap ik gewoon niet. Ze kunnen em mee nemen maar veel hebben ze er niet aan als ze geen davis hebben :)

Oja: De windmeter hangt op kleine 3.5 meter hoogte, door de bussen enzo kan de windgegevens beïnvloeden, maar hier wordt aan gewerkt :)
Ik hoop dat het voor vele nu wel een beetje duidelijk is :)
Door Luc
Ik heb de foto's op jouw website bekeken. Het is inderdaad een functionele oplossing, maar het ziet er wel vreemd uit. Staat er niet toevallig een lantaarnpaal in de buurt van dat bord? Dan kun je de windmeter ook nog op hoogte hangen. Bovendien wordt hij dan wat minder vandalisme gevoelig.
Door wthus
Vandaar die rare uitschieters bij jouw.. Dat doen de bussen, vrachtwagens, auto's en mensen die het leuk vinden om er met een stokje tegen aan te purken ;) :laugh:
Door SpeedyGJ
Lantaarn is erg leuk maar voor onderhoud wordt het al een stuk lastiger, als de windmeter vast zit door spinnen dan sta ik daar...opzich leuke oplossing maar nee lijkt me niet erg handig, heb zelf ook geen ladder tot beschrikking en er staat helaas geen lantaarn bij het bord, wel aan de andere kant van de weg.

En die uitschieters komen niet door auto's of zo, dit heeft te maken met de bomen...zodra de wind uit het zuiden komt, komt deze dus pal van de boomkant en zal ik amper meten, 1maal naar ZW wordt het gelijk al heel stuk beter...zo ook met O, oosten wind mah redelijk hoor maar zodra die naar het ONO NO gaat is het meteen vollop wind...
De bomen staan redelijk hoog...enige wat ik kan doen, toestemming vragen om de windmeter in een weiland te plaatsen, hiervoor zou ik dus een steunzender voor moeten aanschaffen, tja dan moet ik het echt hebben van sponsors :) want zo'n ding kost niet niks ;)
Door SpeedyGJ
De windmeter is nu verhoogd naar bijna 7 meter. Ik heb een 5.9 meter dikke buis aan het bord geplaatst en de dunne paal erin gedaan, echter ben ik vergeten om deze vast te zetten, het kan dus zijn dat tijdens harde wind van vanavond de windmeter kan mee draaien waardoor de windrichtingen niet helemaal juist zijn. Ik kan em niet meer naar beneden halen omdat ik niks meer heb om vast te klemmen maar ga mijn best doen om zo snel mogelijk alles op orde te zetten, de paal kan ik tot 10 meter verhogen maar hier wacht ik nog even mee.
Door SpeedyGJ
Dat zou je bijna wel kunnen zeggen ja! Als ik in Dokkum woonde of LW dan was die binnen een week weg..

De metingen doen het erg goed, zelfs de windmeter draait niet eens weg van zijn positie wat natuurlijk geweldig nieuws is!
Door SpeedyGJ
Hierbij de foto's:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Zonet gekeken bij 30km/h als gemiddeld en pieken naar 38km/h, paal beweegt amper, dus een goed teken!
Door AenG
De gemeente zal nu wel heel snel bij je op je op de stoep staan. :lol:
Ik zie dat je ook een windmeter aan de schoorsteen hebt zitten. Waarom zet je deze er niet gewoon naast?
Door mavlo77
Ik hoop het niet voor hem.

Maar in Friesland twijfelt met of Holwerd met een t of d is, dus dan maar allebei :P :P :P .