Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door duck1966
Goede middag ik kom net thuis en kom er achter dat me website deze tekst aan geeft.

This site has been temporarily disabled, please try again later.

Ik denk dat er een probleem bij one.com is, anders zou ik het niet weten.

Maar me vraag is klopt het dat als me site er uit lig dat er ook geen gegevens worden ge upload naar HWA, want daar staat dat er al meer dan 6 uur geen data binnen komt.

Groetjes Ronald
Door duck1966
Hallo weer,
ik ben er achter wat er fout is, hier is het bericht.

Welkom op de One.com chat support. Wij doen ons best om uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Wanneer het erg druk is, kan het soms wat langer duren voor u antwoord krijgt. Wij vragen uw begrip hiervoor.
U bent nu in gesprek met 'Martine'
Martine: Hallo. Mijn naam is Martine. Waarmee kan ik u helpen?
U: Goede avond, ik heb een vraag waarom lig www.weerstationteraar.nl
U: er uit
Martine: Uw site is gehackt
Martine: Remark: Malicious files uploaded by hacker through FTP.
Martine: You must:
Martine: - Delete files uploaded by hacker
Martine: - Install antivirus program
Martine: - Change FTP password
Martine: - Change password for all e-mail accounts linked to your domain
Martine: Files identified as uploaded by hacker:

Fijn kan ik nog een achter de pc gaan zitten. een fijne avond nog

Groetjes ronald
Door tinuz97
http://www.spambotsecurity.com/zbblock.php

Als je dan toch bezig bent......
Sinds ik dat gebruik nergens meer last van,afkloppen :silly:

Beveiligt niet alleen tegen spam,maar ook injecties en dingen.

Tevens zie je dan in een log (txt bestand) wat er gebeurt,bv:

#: 617 @: Tue, 08 Jan 2013 19:55:44 +0100 Running: 0.4.10a1
Host: host103-132-dynamic.25-79-r.retail.telecomitalia.it
IP: 79.25.132.103
Score: 2
Violation count: 1
Why blocked: No known valid Java clients or spiders. Infected machine. Spammer tolerant host network.
Query:
Referer:
User Agent: Java/1.4.1_04
Reconstructed URL: http:// www.weerstationberghem.nl /
Door Overijse
En geen filezilla gebruiken om te ftp-en. Filezilla is een gekend medium om ftppaswoorden te verkrijgen en zo content op sites te krijgen, lees hacken.

Nog een tip : gebruik downformeoreveryone.com om te zien dat je domein opkomt voor anderen en niet enkel voor jou.

Grtz
Kris
Door nolversteeg
Misschien ten overvloede,

Ik werdt van de week gebeld, dat mijn computer virussen had en als ik daar niets aan deed hij op zwart ging. met alle voorbeelden ten overvloede.

LET OP !! je gaat gewoon het schip in. mits je een goede virusscanner hebt, en kans ziet om die voet tussen de deur plat kunt drukken.

Het is al een oud onderwerp maar het is nog steeds actief.

Zie https://www.security.nl/artikel/43339/1/Nep-Microsoftmedewerkers_teisteren_Isra%C3%ABl_.html

Doe er je voordeel mee en wees voorbereid.

Gr.Nol
Door Luc
Overijse schrijft:
En geen filezilla gebruiken om te ftp-en. Filezilla is een gekend medium om ftppaswoorden te verkrijgen en zo content op sites te krijgen, lees hacken.
Huh? Hoe dan? FileZilla doet toch niks anders dan een connectie tussen jouw PC en de FTP Server maken? Wie kan er dan aan de FTP wachwoorden? Dat zie ik even niet. Tenzij je een gehackte FileZilla installatie op je eigen PC hebt staan...

Gr,
Luc
Door Overijse
Luc schrijft:
Overijse schrijft:
Huh? Hoe dan? FileZilla doet toch niks anders dan een connectie tussen jouw PC en de FTP Server maken? Wie kan er dan aan de FTP wachwoorden? Dat zie ik even niet. Tenzij je een gehackte FileZilla installatie op je eigen PC hebt staan...

Gr,
Luc

Als in in filezilla aangeeft om je paswoord te bewaren word dit niet encrypted gedaan. Als je dan ook nog eens malware en andere toestanden (lees trojans) op je pc hebt staan zonder dat je het weet wordt je filezilla paswoord doorgestuurd naar de hackers door de malware. Waarom filezilla, omdat het één van de meest gebruikte en eenvoudigste ftp softwares is.

Het beste is dus om je paswoord niet te laten onthouden in filezilla of een ander ftpprogramma te gebruiken en een goed anti-virus programma te draaien. Ja er zijn er nog steeds die dat niet hebben of denken niet nodig te hebben.

Trouwens niets is waterdicht en volledig secure op internet maar dat zal iedereen wel al weten.
Door teesee64
het is so wie so erg onverstandig om wachtwoorden op te slaan.
Let er ook op dat je wachtwoorden van belangrijke zaken als je server login (direct admin, plesk enz) enzo niet door je browser laat opslaan.

Beter een password kluis programma gebruiken en de bestanden daarvan op een USB stickje opslaan met encryptie voor als je hem kwijtraakt.

Lijkt paranoia maar heb het zelf gehad dat mijn servers gehacked werden doordat ik de usb stick tijdens een vakantie verloren was.

Uiteraard ALTIJD anti-virus software gebruiken en deze update te houden.

better safe than sorry!

Groet,
Theo
Door duck1966
Mogge de site doet het weer en heb ook de fout ontdekt.

Er staan hier 2 pc,s naast elkaar de 1 is de weerpc met WD en andere dingen die nodg zijn om op internet te gaan als de ander stuk is.

Ruim een maand geleden kreeg ik een window fout melding op de weerpc, oke kut dacht ik nu moet alles er opnieuw opgezet worden. Van wd snel een kopie gemaakt en op de andere pc gezet en binnen 5 minute deed WD het weer.
Toen windows en alles weer op nieuw op de weerpc gezet WD weer terug en ja alles doet het weer.

2 weken later begeeft van de andere pc de harde schijf het, kon nog bij bepaalde dingen komen, dus snel opgeslagen op externe schijf.

nu komt het, op weerpc stond geen ftp progje dus snel gedownload en geinstaleerd zodat ik mijn weerkaartje wel op de site kon zetten.

Door te snel aan het werk te zijn geweest was op weerpc geen norton gezet en via Gore ftp is er dus een bestandje naar one.com gegaan en zo kon dus een slechter persoon lekker klooien met mijn site.

Na instal van win7 op nieuwe harde schijf, en alles weer terug gezet te hebben zo als ik het had,heb ik weer een backup gemaakt van me site op de pc via filezilla ff bij one.com vandaan. Toen ik in win verkennen bij me mappen van de site aan het kijken was kwam ik in een bestandje pureftp-upload tegen. EN dat vond ik vreemd dus op de pc verwijderd, maar nooit aan one.com gedacht.

Zo is het dus gekomen dat de site er uit was. heb wel vaker tegen me eigen gezegd doe dit soort dingen nooit te snel en neem er de tijd voor.
Maar zo als bijna ieder wil je gewoon zo snel je pc, je site weer draaiend hebben.
sommige laten het doen, sommige hebben dagen de tijd om dat ze niet meer hoeven te werken en dan heb je er meer tijd voor zodat het niet gehaast hoeft te gebeuren.

Bedankt voor de tips die zijn gegeven, ik neem er wat van mee.

Groetjes ronald
Door Wietse
Gebruik gewoon Windows Verkenner voor FTP, daar ga ik geen programma's voor downloaden.