Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
Jullie hebben het over een uur missen, welk uur dan ??????

Ik zat om 2.00 uur voor de klok en plotseling gaat hij lopen naar 3.00 uur, dat lopen duurde hooguit 5 seconden.

Wat mis ik dan !!!!!!!!! 5 hele seconden !!!!!!!!!

Daar is geen uur pleite.

John van Os
Door wsp
Hallo John,

Het is het uur wat hij door slaat van 2 naar 3 uur.
Laat je de computer niet omschakelen dan heb je hier ook geen last van, maar dan maak je gebruik van UTC tijd dacht ik.

Bij elk program zal dit een probleem zijn, lijkt mij vrij logisch, de pc tijd gaat van 02.00 opeens naar 03.00 uur.
Dus de gegevens van 02.00 staan dan opeens op 03.00 uur vermeldt en die tijd daar tussen in heeft het prg geen data gekregen, dat is het uur wat er gemist wordt.
In princippe mist je dus niks, maar dat zie je wel terug in de grafieken, of je moet het daad werkelijk allemaal met de hand gaan corrigeren, maar dat klopt in mijn ogen ook niet.

Ik heb geen probleem met het kleine streepje in de grafieken, is maar twee keer per jaar.

Dat is het uur wat je dan eigenlijk mis en volgens mij heeft elk program hier last van, lijkt mij sterk dat het niet zo is met tijd en grafieken.
Door osjohn
Och Marcel ik weet het, het is uuk een beetje lul wat ik verkondig maar in het grafiek is dat uur verlaarbaar, het is net zo als bij de belastingdienst: is het verklaarbaar alles OK, is het niet verklaarbaar heb je een oude sok.

Ik begin al een beetje op een oude sok te lijken.

Groeten in Limburg van Maas en Waal, en laat het voetbal doorbestaan !!!!!

John