Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mark
Heeft iemand ervaringen met het vastlopen van de Weatherlink software of zelfs met het veroorzaken van een ernstige systeemfout?

Sinds dat ik ben overgestapt van een gewone laptop die draait op Vista naar een mini-laptop (Acer Aspire One) die draait op XP krijg ik helaas regelmatig te maken met een vastgelopen computer. Ik krijg dan de melding dat er een ernstige systeemfout is opgetreden waardoor de computer wordt gereboot en Weatherlink dus opnieuw moet worden opgestart. Hierdoor ontstaat er steeds na een paar uren een hiaat in de door mij naar het internet geuploade bestanden. :angry: Volgens de foutmelding heeft het te maken met de bestanden C:\\DOCUME~1\\Mark\\LOCALS~1\\Temp\\WER9447.dir00\\mini[datum]-01 .dmp en .....\\sysdata.xml. Ook had ik vandaag de melding ....\\WER726e.dir00\\svchost.exe.mdump en .....\\appcompat.txt. Heeft één of andere computerwizard enig idee wat het probleem kan veroorzaken????

Bedankt voor jullie reacties,

Mark (weerstation Nijmegen).
Door Eckie76
Hallo Mark,

als ik jou was, zou ik een compleet nieuwe installatie uitvoeren op je nieuwe mini-pc.
De oude WLK-bestanden die je bewaard hebt kun je dan in de nieuwe folder kopieren. Ik zou dat gewoon proberen, want het lijkt een ernstige complicatie.

Groet Olaf
Door Mark
Opnieuw installeren kan inderdaad geen kwaad. Ik las zojuist over dezelfde soort problemen met WD. Ik heb automatische updates voor XP al uitgezet.
Door jango
Hallo Mark

wat is de upload tijd die je gebruikt, als deze maar 1 minuut is zou het kunnen dat door de hoeveelheid van data de overdracht nog niet is voltooid en de herstart van de FTP upload deze vastloper veroorzaakt.
Stel eens een hogere tijd in om te zien of dat iets oplost

groet Jan
Door Mark
Hallo Jan,

Ik upload 3 verschillende profielen, inderdaad 1 minuut na elkaar (wel met 15 minuten tussenruimte). Ik zal ze eens wat verder uit elkaar zetten.

Bedankt,

Door tjabine
Hallo,

Ik zelf upload ook elke minuut, ook met grafieken enz.
Geen ftp probleem daar mee.
Wel ftp probleem gehad met One.com, maar dat is opgelost!
Dat gaf trouwens wel een soort gelijk probleem.
Kijk eens in je log file :file links boven-view log.
Daar stond bij mij "Unable to connect to FTP server........." enz enz.
Misschien kom je daar verder mee?

Gr Ron.
Door Mike
Een complete format c en de boel opnieuw installeren is denk het beste, ik heb het ook gehad en nu loopt het, na een format c, als een trein.
Idd die xp updates uitzetten en wel een SP2 installeren, daarnaast weet ik niet of je via usb zit met je weerstation maar ook daar de juiste driver voor gebruiken, dan moet het toch beter gaan.

Groeten, Mike.
Door Mark
Hallo Mike,

Bedankt voor je reactie. Ik lees hem echter pas ruim 2 dagen nadat je hem hebt gepost. Ik heb inderdaaad de USB versie van Weatherlink. Jij had over een juiste driver. Welke is dit en waar kan ik deze vinden? Voor wat betreft SP2: Ik heb mijn computer onlangs pas gekocht: ik neem aan dat er een versie van XP op zit waarbij SP2 preinstalled is? Ik hoop dat je dit nog leest, alvast bedankt voor je reactie.

Door Mike
Hoi Mark,

Om te kijken of er sp2 op zit moet je tegelijkertijd op de windows knop drukken en de pauze knop, onder systeem zie je welk besturingssysteem en eventuele ook een service pakket.

Zorg daarnaast dat je een usb v2.0 driver heb geinstalleerd, zal vast wel bij software zitten die bij je pc zat.

Mocht de boel dan nog steeds blijven hangen zou ik toch voor de format c gaan, is misschien een hoop werk maar je leert er wel veel van, en zo weet je dus ook wat er allemaal op je eigen pc staat ;)

Groeten, Mike.

Weerstation Bollenstreek.