Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Luc
Ik heb 2 dagen geleden weatherlink van de ene naar de PC gekopieerd. Deze handeling heb ik eerder al eens succesvol gedaan. Nu werkt weatherlink ook, de actuele data in de templates wordt ook correct ingevuld. Echter zag ik dat er geen grafieken meer worden aangemaakt.

Ik heb ontdekt dat dit komt omdat de historische data op de een of andere manier niet goed wordt opgeslagen. Als ik kijk bij browse records, dan zie ik alleen de datum en tijd staan. Voorheen stond er ook een hele regel met data. Nu niet meer. De data lijkt er wel te zijn, want als ik op edit klik, dan zie ik deze gewoon staan.

In het exportbestand downld08.txt staat ook alleen de datum en tijd. Hierdoor worden de historische gegevens niet meer correct bijgewerkt van mijn weerstation.

Wie kent dit probleem? En wie heeft er een oplossing?
Bijlagen
probleem_WL.jpg
probleem_WL.jpg (103.06 KiB) 2492 keer bekeken
Door petergroeneveld
Luc heb onlangs ook Weatherlink en het basisstation van de VP2 naar een nieuwe mini ITX pc verplaatst. Alles ging prima en heb dat probleem van jou niet gehad.

Kan je wel vertellen hoe ik dat heb gedaan en misschien heb je er wat aan.

Op de oude pc WL afgesloten en het basisstation losgekoppeld na afsluiten van de pc.
De hele directory van WL van de oude pc naar de nieuwe gekopieerd. Het station geen nieuwe naam geven.

De nieuwe pc afgesloten en het basisstation hieraan gekoppeld.
Toen de nieuwe pc weer opgestart, WL geopend, ontbrekende data nog van het basisstation gedownload en het werkte gewoon, grafieken etc. waren gewoon te zien.

Misschien heb je het op een andere manier gedaan, dat weet ik natuurlijk niet, maar dit werkte bij mij wel.
Door Luc
Hoi Peter,

Bedankt voor de beschrijving.

Ik heb dit op exact dezelfde manier gedaan. De vorige keer werkte dit wel, maar nu (helaas) niet.

Gr,
Luc
Door Epicratus
Dit probleem heb ik ook een keer meegemaakt Luc. Ik zet dus ook altijd de hele directorie van Weatherlink even naar een externe HD. Hierna installeer ik eerst altijd WL versie 5.6, als dit is gebeurt upgrade ik naar versie 5.8.3 en daarna kopieer ik alle bestanden en subdirectorie's van WL die ik op de externe HD had gezet in de nieuw geinstalleerde dir van WL.

Peter
Door Luc
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Voor wie er ook tegenaan loopt, heb ik hier de oplossing op een rij gezet.

Ik had eerst het vermoeden dat de .wlk bestanden met daarin de data per maand corrupt geworden waren. Ik heb daarom alle .wlk bestanden hernoemt en opnieuw de data opgehaald die nog in de datalogger zat. Er werd toen een nieuwe .wlk aangemaakt voor deze maand, maar het probleem bleef bestaan. De wlk bestanden zijn dus niet corrupt. (dat wordt ook bevestigd doordat ik met 'edit' wel de data krijg te zien.

Ik heb met dezelfde weatherlink installatie vroeger ook de VP1 uitgelezen. Ik heb toen via weatherlink via File - Open station, dit oude weerstation nog eens geopend. hier bleek alles goed te werken. Daaruit concludeerde ik dat de weatherlink installatie niet corrupt is. Het probleem zit dus in de stations configuratie.

Ik heb toen in dezelfde weatherlink installatie een nieuw station aangemaakt via File - New station. Daarna heb ik de installatie wizard doorlopen. Na het voltooien van deze wizard, zijn er 4 bestanden aangemaakt in de subdirectory in weatherlink die ik had opgegeven bij die nieuwe station. Deze bestanden zijn:

2009-12.wlk
DataList.dat
DataSets.dat
STATION.CFG

In het eerste bestand staan de gegevens van deze maand. We hadden al geconcludeerd dat deze niet corrupt was.

Ik heb toen de onderste 3 files gekopieerd naar de directory met het 'corrupte station' en voila:

Alles werkt weer, zoals zou moeten!

Gr,
Luc