Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door MES
Hallo allemaal.

Ik heb net een paar dagen een Davis Vantagepro 2 station, na alle geïnstalleerd te hebben was het tijd om maar eens te gaan stoeien met de Weaterlink software.

Nu heb ik het voor elkaar dat op de harde schijf de gegevens de template "Current_Vantage_Pro" geregeld word vernieuwd met de laatste data van het weerstation.
Alleen lukt het niet om dit voor elkaar te krijgen op de site.

Zie afbeelding in de bijlage

Zodra ik op het "Current_Vantage_Pro.html" bestand klik word de site geactiveerd, maar niet vernieuwd.

Wat doe ik fout:unsure:

mvgr,
Marcel
Door wsp
Hallo Marcel,

Ik zou je graag willen helpen, maar weet niks van de software af wat jij gebruikt, ik gebruik wswin en daar zou ik je wel meer over kunnen vertellen, maar heb je helaas niks aan.
Wilde toch eventjes reageren op jouw oproep zodat je toch het gevoel krijgt dat jouw topic wordt gelezen, er zullen absoluut weer amateurs zijn die jouw kunnen helpen.
Door MES
Zal snel even een update weer geven van de vorderingen:lol:

Het is inmiddels gelukt, alle data word nu goed weer gegeven op internetB)

Zie "http://www.xs4all.nl/~siegers/" voor het actuele weer in Alphen aan den Rijn.

Wel moet ik er bij vertellen dat vannacht om 2:00 alles ineens werkte na behoorlijk met "weatherlink"te hebben gestoeid:angry: .

Misschien is het handig om op de aanmeld pagina bij "ik heb nog geen website" te vermelden dat je eerst met een FTP programma (bij mij "winscp"))
de gewenste template bestanden te uploaden.
Maar voor je gaat uploaden met een FTP programma,in mijn geval "Current_Vantage_Pro.htm" moet veranderen in "index.htm" en dan pas uploaden anders word er alleen maar een lijst weer gegeven op de home dir van je provider.

Ik hoop wel dat ik het bestand voor weergave op deze site goed heb geupload naar mijn home dir, anders hoor ik het wel.

Zo nu eerst een oude PC opzoeken die ik 24/7 kan laten draaien, en een leuke web-site (af)bouwen.

mvgr,
Marcel
Door jansmit
MES schrijft:
Zal snel even een update weer geven van de vorderingen:lol:

Het is inmiddels gelukt, alle data word nu goed weer gegeven op internetB)

Zie "http://www.xs4all.nl/~siegers/" voor het actuele weer in Alphen aan den Rijn.

Wel moet ik er bij vertellen dat vannacht om 2:00 alles ineens werkte na behoorlijk met "weatherlink"te hebben gestoeid:angry: .

Misschien is het handig om op de aanmeld pagina bij "ik heb nog geen website" te vermelden dat je eerst met een FTP programma (bij mij "winscp"))
de gewenste template bestanden te uploaden.
Maar voor je gaat uploaden met een FTP programma,in mijn geval "Current_Vantage_Pro.htm" moet veranderen in "index.htm" en dan pas uploaden anders word er alleen maar een lijst weer gegeven op de home dir van je provider.

Ik hoop wel dat ik het bestand voor weergave op deze site goed heb geupload naar mijn home dir, anders hoor ik het wel.

Zo nu eerst een oude PC opzoeken die ik 24/7 kan laten draaien, en een leuke web-site (af)bouwen.

mvgr,
Marcel

Het is niet goed http://www.xs4all.nl/~siegers/customtextout10.txt en de linkerkant upload niet http://www.xs4all.nl/~siegers/
mvg
Jan Smit
Door jango
hoi Marcel

Uit je verhaal maak ik op dat je een extern FTP gebruikt om de gegevens te uploaden maar dat heb je bij Weatherlink niet nodig omdat dit in het progg. zit en met de goede instellingen hoef je geen bestand te veranderen om dat toonbaar op je site te krijgen
Voor een Nederlandse gebruikershandleiding van Weatherlink is deze te downloaden bij o.a. meteo Delfzijl
Ik heb nu geen tijd om de link op te zoeken

wat betreft de link naar jou pagina die werkt niet zoals hierboven aangegeven

als je meer wil weten lees ik het vandaag of morgen wel en wil ik wel even verder helpen je kan ook een pm sturen

groet Jan Goorts
Door MES
Bedankt voor de reacties,

Sorry onderstaande link zou wel moeten werken, was de url met haakjes vergeten:blush: .
http://www.xs4all.nl/~siegers/

Bij mij worden de gegevens van tijd tot tijd gewoon aangepast:unsure:

Weatherlink stuurt de data eens in de 5 min weg, gecontroleerd en het werkt.

Ik heb met een extern FTP programma de template naar de site geuplaod en weatherlink stuurt de nieuwe gegevens naar de site.

Als ik dat niet gedaan had, dan komen alle bestanden in een lijst op het scherm te staan van de home dir.
als ik dan op het bestand "Current_Vantage_Pro.htm" klikte dan pas verschenen de gegevens als een webpagina.

Vraagje aan Jan Smit,

is dat het benodigde bestand wat ik uit moest pakken en moest plakken???
Het bestand "openweerdata.htm" en "openweerdata.htx" staan bij de bestanden die op mijn home dir staan, als ik dit bestand bekijk (tekstueel) dan worden hier de waardes ook in aangepast???

ik hoor het wel.

mvgr,
Marcel
Door jansmit
MES schrijft:
Bedankt voor de reacties,

Sorry onderstaande link zou wel moeten werken, was de url met haakjes vergeten:blush: .
http://www.xs4all.nl/~siegers/

Bij mij worden de gegevens van tijd tot tijd gewoon aangepast:unsure:

Weatherlink stuurt de data eens in de 5 min weg, gecontroleerd en het werkt.

Ik heb met een extern FTP programma de template naar de site geuplaod en weatherlink stuurt de nieuwe gegevens naar de site.

Als ik dat niet gedaan had, dan komen alle bestanden in een lijst op het scherm te staan van de home dir.
als ik dan op het bestand "Current_Vantage_Pro.htm" klikte dan pas verschenen de gegevens als een webpagina.

Vraagje aan Jan Smit,

is dat het benodigde bestand wat ik uit moest pakken en moest plakken???
Het bestand "openweerdata.htm" en "openweerdata.htx" staan bij de bestanden die op mijn home dir staan, als ik dit bestand bekijk (tekstueel) dan worden hier de waardes ook in aangepast???

ik hoor het wel.

mvgr,
Marcel

Ik kan dat programma van jou niet ik gebruik Weather Display
Door fbockstael
Hoi, even los van het feit of het nu wel of niet update hoor, maar als je iets wilt gaan publiceren op een webpagina moet daar een index.html of index.htm, of index.php opstaan.
Dat is voor je browser de pagina die hij als eerste gaat laden.
Heb je niet zo'n pagina dan zie je meestal alleen een lijst met bestanden staan net zoals in je verkenner zeg maar.
Als daar dan een .html of .htm bestand bij zit en je klikt daarop dan weet je browser wel dat het een webpagina betreft.
Echter deze zal nooi automatisch openen als je naar die site verwijst.
Daar heb je dus een index.html voor nodig.
Deze index.html kan dan gerust weer verwijzen naar een pagina waar je gegevens op staan.
Het uploaden naar een externe server, zeker als je die niet zelf beheerd, gaat meestal met een ftp-programma.

Deze doet niets anders dan een poort openen op de server en daar de gegevens plaatsen in de map waar je rechtens je inlognaam en password lees- en schrijfrechten op hebt.
Dat is feitelijk alles dat gebeurt.

De .htx-bestanden die weatherlink gebruikt worden geconverteerd naar .html-bestanden. Deze worden gebruikt voor sites als hetweeractueel.nl en awekas.at om de gegevens in een eenduidige structuur aan de server aan te bieden.
Ze hebben dus niets te maken met een eventuele website die je wilt presenteren (behalve dan voor de admin van hetweeractueel.nl of awekas.at).