Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door mavlo77
Ik sluit me ook aan bij de opmerking dat dit stukje software behoorlijk verouderd is. Alleen al dat bijvoorbeeld de summary aan moet staan om bepaalde tags te kunnen activeren. Ook dat het downloaden van data de user interface blokkeert. Dat moet toch allemaal multi-thread kunnen zou je denken...

Verder hoeft het geen super-ingewikkeld programma te worden met enorme systeemeisen, maar iets flexibeler zou niet misstaan.

Overigens het allermooiste zou een programma uit 2 delen zijn. Een eenvoudig deel dat als server onzichtbaar op de achtergrond een database (MySQL of gewoon die WLK bestanden) vult en de VP2 uitleest. En een client programma waarmee je de actuele data incl. historie kunt bekijken (dus ook vanaf een andere pc). Moet kunnen.
Door osjohn
Meteonoord schrijft:
@collega's

Is het raadzaam de nieuwe versie te installeren ?

Groet,

Bert

Ps. Het bericht van John met de waarschuwing en dit bericht heeft elkaar gepasseerd.
De vraag blijft.

Het is nu nog niet raadsaam Bert, ik heb de weatherlink 5.83 terug moeten zetten omdat met de 5.90 virtual VP geen contact meer heeft met weatherlink.

Volgens mij zijn het de veranderde USB / COM drive,s die dat doen.

Virtual VP zal eerst wel een upgrate maken.

GR. John
Door jango
osjohn schrijft:

Ja maar Bert, in C:\\weatherlink staat niets, alles staat in C:\\program files\\weatherlink.

Ik met mijn boerenlulle verstand begrijp niet wat ze bij Davis aan het upgraden zijn, maar zo komen wel al die fouten in een programma, dadelijk krijg je weer een upgrate voor Windows 7, en dan zijn de rapen weer gaar door hun oude geupgrate programma van af weaterlink jaartal 1995.

Laat ze maar een totaal nieuw programma schrijven !!!

John

John

Ik heb ooit ergens gelezen dat Weatherlink het best geinstaleerd kan worden direkt in C:\\

Dan zou het progg. stabieler draaien.

Ik heb het dus ook ook direkt op de C schijf staan en het progg. vertoond nooit storingen in welke aard.
Draai ook met WsWin en dat is wel op C:\\program files geinstalleerd en dat moet ik wel ooit herstarten om een probleem op te lossen.

groet Jan
Door osjohn
jango schrijft:
osjohn schrijft:

Ja maar Bert, in C:\\weatherlink staat niets, alles staat in C:\\program files\\weatherlink.

Ik met mijn boerenlulle verstand begrijp niet wat ze bij Davis aan het upgraden zijn, maar zo komen wel al die fouten in een programma, dadelijk krijg je weer een upgrate voor Windows 7, en dan zijn de rapen weer gaar door hun oude geupgrate programma van af weaterlink jaartal 1995.

Laat ze maar een totaal nieuw programma schrijven !!!

John

John

Ik heb ooit ergens gelezen dat Weatherlink het best geinstaleerd kan worden direkt in C:\\

Dan zou het progg. stabieler draaien.

Ik heb het dus ook ook direkt op de C schijf staan en het progg. vertoond nooit storingen in welke aard.
Draai ook met WsWin en dat is wel op C:\\program files geinstalleerd en dat moet ik wel ooit herstarten om een probleem op te lossen.

groet Jan

Van af ( geloof ik ) v 5.7 wordt automatisch weatherlink in de program files geinstalleerd, om dat als je bij XP dat niet doet, je weatherlink niet in het configuratiescherm/software map kan verwijderen, dat is XP en ( denk ik ) Vista.
Software hoort bij XP daar te staan, en niet in de C root.

Daarom denk ik dat het een fout van Davis is om weer terug te gaan naar de C root, mensen die de 5.90 willen upgraden, die geen kennis van computer hebben, hebben de grootste moeilijkheid met de upgrate.

John
Door osjohn
tjabine schrijft:
Hoi John,

Dit schijnt de oplossing te zijn als je met Virtual VP werkt?
http://www.wxforum.net/index.php?topic=5413.0

Gr Ron.

Bedankt Ron, ik had ook direct s,avonds naar Davis en Softwx gemailt dat er wat mis was, en dat de weatherlink 5.90 de C:\\ root opzocht om te upgraden.

En heb ook netjes van Davis altans de bevestiging gekregen van het bericht, en dat ze het zouden controleren en evt. oplossen.

Het is toch te zot dat wij melding moeten maken naar hun, voor hun geklungel.
!!! Schijnbaar hebben ze daar geen na controle !!!

Gr. John
Door mavlo77
Ben niet anders gewend vanuit mijn beroep met firma's van aan de overkant (uitzonderingen daargelaten). Kijk ik niet van op dus.
Door whozee
Zojuist ook versie 5.90 gedownloaded en geïnstalleerd op mijn D partitie (Vista)
Tijdens de installatie wordt zelfs aanbevolen om deze upgrade te installeren in de reeds bestaande map/ directory van Weatherlink.
Ondervond geen enkel probleem hier mee.
Wel moet je de usb kabel loskoppelen voor aanvang van de software installatie. Staat in de instructies op de website.
Werk zelf met WSwin en heb weatherlink alleen in gebruik voor setup van de Envoy.
Door MES
Ben het iedereen eens dat het slimmer zou zijn om een geheel nieuw programma te schrijven met aangepaste templates die je zelf kunt aanpassen (makkelijker als nu)dit geld ook voor de templates die je op internet wilt zetten de standaard lay-out ziet er in princiepe niet uit heb geprobeerd andere software te gaan gebruiken maar liep vast op vws enz ben er maar mee gestopt.

mvgr
Marcel
Door Mike
MES schrijft:
Ben het iedereen eens dat het slimmer zou zijn om een geheel nieuw programma te schrijven met aangepaste templates die je zelf kunt aanpassen (makkelijker als nu)dit geld ook voor de templates die je op internet wilt zetten de standaard lay-out ziet er in princiepe niet uit heb geprobeerd andere software te gaan gebruiken maar liep vast op vws enz ben er maar mee gestopt.

mvgr
Marcel

Hoi Marcel,

Toch is het niet heel erg moeilijk hoor om het naar eigen wens aan te passen, kijk maar eens op mijn site, het bovenste gedeelte zijn gewoon de tags uit weatherlink.

Maar een nieuwe frisse start van het programma zou geen kwaad kunnen ;)