Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door tjabine
Inderdaad Mike! Als je een beetje creatief bent kom je een heel eind.
Het is gewoon een kwestie van de tags daar zetten waar jij ze wil!
Mijn homepage bestaat bijna compleet uit Weatherlink tags!
Waarvan sommigen met een scriptje aangepast zodat ze de Nederlandse taal weer geven.

Gr Ron.
Door osjohn
MES schrijft:
Ben het iedereen eens dat het slimmer zou zijn om een geheel nieuw programma te schrijven met aangepaste templates die je zelf kunt aanpassen (makkelijker als nu)dit geld ook voor de templates die je op internet wilt zetten de standaard lay-out ziet er in princiepe niet uit heb geprobeerd andere software te gaan gebruiken maar liep vast op vws enz ben er maar mee gestopt.

mvgr
Marcel

Wil je hele mooie webpagina,s maken is Virtual WeatherStation een geweldig programma, alleen is dit niet in het nederlands te verkrijgen maar heeft alles wat een weerman kan wensen.

Uiteraard zal je Virtual VP erbij moeten gebruiken om zowel Weatherlink als Virtual Weatherstation te laten draaien.

John
Door pb2rdf
Net upgrade uitgevoerd naar WL 5.90. van WL 1.82
Probleem : bestanden worden niet meer geupload naar internet.
Onder WL 1.82 draait alles probleemloos, alle bestanden worden keurig geupdate.

Davis VP2 USB met Davis usb driver naar COM3, 19k2
FW VP2 : 1.82
Programma staat op : C:\\Program Files\\WeatherLink
Data van WL staat op drive D: in een directory.
Templates staan als een subdirectory van deze directory.
Geen upload meer van data naar Internet.
UploadList.txt bestand is leeg.
Alleen het bestand 2009-12.wlk (actuele maand) wordt geupdate.
Templates worden ook niet meer geupdate in de directory, zoals openweerdata.htm.

Ik heb geen instellingen aangepast.
En wil mijn weerstation data niet op de C: drive hebben.
Je zou mogen verwachten dat WL 5.90 met dezelfde instellingen als WL 5.82 zou moeten werken.
Op dit moment niet dus !!

Dus voorlopig blijft alles draaien onder WL 5.82.
Is voor mij op dit moment de stabielste versie van WL.

Als ik tijd en zin heb zal ik er weer eens een blik op en in werpen.B)

Of iemand moet ondertussen met het bekende ei van Columbus komen.
Ben benieuwd of iemand Wl 5.90 operationeel heeft.

grtn, Peter
Door osjohn
WL 5.90 draait goed, je zal tijdens het upgraden WL 5.90 hem wel naar de goede dir. moeten sturen.

Wat WL 1.82 er mee te maken heeft, ken ik niet, de 1.82 is de firmware van je vantage.

John
Door Eckie76
John, ik denk dat hij 5.82 bedoelt.

Hierboven werd ook ergens iets geschreven over het maken van een website (template).
Dat kan in Weatherlink ook heel prima, zonder gebruik te maken van de standaard-voorbeeldjes. Dat zijn gewoon hulpmiddelen om zonder veel poespas een pagina met data te krijgen.

Je kan zelf bv. in Frontpage een .htx template ontwikkelen, deze opslaan als .htm of .html en die vervolgens in de map Weatherlink onderbrengen. Vervolgens uploadt WL steeds de template met nieuwe waarden vanuit het weerstation.
Dus je kan met Weatherlink in principe wel heel leuke websites bouwen, ligt aan je eigen fantasie.

Ik heb altijd met veel plezier gewerkt met WL, maar het enige nadeel was, dat het aantal beschikbare variabelen veel te beperkt is.
Door pb2rdf
osjohn schrijft:
WL 5.90 draait goed, je zal tijdens het upgraden WL 5.90 hem wel naar de goede dir. moeten sturen.

Wat WL 1.82 er mee te maken heeft, ken ik niet, de 1.82 is de firmware van je vantage.

John

Onder WL 1.82 draait alles probleemloos, alle bestanden worden keurig geupdate.
Moet inderdaad zijn :
Onder WL 5.82 draait alles probleemloos, alle bestanden worden keurig geupdate.

(slip of the brain ;-) )

Peter
Door RZw
Hoe krijgen jullie 5.90 überhaupt geïnstalleerd? Na het aanklikken van het bestand krijg ik de melding dat de "application configuration incorrect is". Ik draai nu 5.7 maar ik ga over op een andere pc en wil dus nu de laatste versie installeren. Is anders 5.8.3 nog ergens te downloaden? Ik heb alleen de CD-rom met 5.6 nog....
Bijlagen
Resultaat.jpg
Resultaat.jpg (36.98 KiB) 3137 keer bekeken
Door osjohn
Je moet de 5.90 naar de map sturen waar de 5.70 staat

Aan het begin van de installatie verwijst weatherlink naar C:\\weatherlink,
Dat moet je dan veranderen naar waar hij bij jou staat.

Bij XP meestal C:\\program files\\weatherlink.

John
Door RZw
Zo ver kom ik niet eens. Ik heb het .exe bestand in mijn weatherlink map gezet en daarna dubbelklik. En dan houdt het al op... Ik kan niet eens verwijzen naar een andere map.
Door osjohn
RZw schrijft:
Zo ver kom ik niet eens. Ik heb het .exe bestand in mijn weatherlink map gezet en daarna dubbelklik. En dan houdt het al op... Ik kan niet eens verwijzen naar een andere map.

Wat voor besturingsoftware gebruik je, je hoeft het exe. bestand yoch niet in je weatherlink mat te zetten.

John