Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nolversteeg
Hallo Luitjes,

Sinds deze maand weatherlink opgestart om de Davis advantage pro remote te kunnen besturen. De eerste problemen waren hardware perikkelen nieuwe annemometer transmitter kit die de geest gegeven heeft en is net ogestuurd naar de leverancier voor een vervangen exemplaar. Ik heb het forum gescand voor popup problemen met downloaden van data, maar eigenlijk niets concreets gevonden. probleem is :als ik iets wil uitvoeren in de weatherlink schermen of databases wordt deze iedere keer opgehouden door de popups dat de data geupload en de database bijgewerkt worden. kan dit uitgeschakeld worden op de een of andere manier.

Groeten Nol Eersel
Door tjabine
Dat kan niet! als je aan het uploaden bent naar internet komt dat altijd in beeld.
Je kunt het natuurlijk uitzetten! maar dan word er niet geupload.
Door nolversteeg
Hallo Ron,
Dat is dan mooi Shi!!,ik kan wel weer naar VWS maar dan moet ik Luc steeds lastig vallen om de downloadlink te veranderen, en ik ben uiteraard weer data kwijt het staat dan overal in verschillende formaten , of er moet een buffer zijn waar de data in opgeslagen wordt en dan bv per 10 minuten in eens wegschrijven.

groeten Nol
Door tjabine
Als je alles hebt ingesteld loopt alles toch van zelf door!
Ik zelf kijk bijna nooit naar weatherlink.
Ondanks dat het elke minuut data naar mijn site stuurt.
Wat wil je allemaal doen of wat mis je of wat wil je veranderen?
Misschien kan ik verder helpen?

Gr Ron
Door nolversteeg
Hoi Ron,

Onderandere in de browser de verminkte data hetstellen, door het uitvallen van de anemometer transmitter, de data van de barometer deze heeft wat zeelevel data,
en iedere minuut een meting dus kortom heel wat te veranderen,
misschien beter om minder metingen te doen .

gr Nol
Door tjabine
Als je het uploaden even stopzet en de dataloger even loskoppel kun je alles wijzigen wat je wilt.
Er vanuitgaande dat er op de dataloger geen foute data staat kun je die later weer aansluiten en ben je geen gegevens kwijt geraakt.

Gr Ron.
Door nolversteeg
Hoi Ron,

Dat klopt, maar ik zal er aan moeten wennen om het op deze manier te doen, met VWS had ik hier geen last van, maar had wat minder mogelijkheden dan weather link.

groeten Nol
Door tjabine
Kun je nagaan, en ik dacht altijd dat weatherlink juist weinig mogelijkheden had!
Door nolversteeg
Hoi Remie,

Heb even vlug de kop gezien maar hier ga ik eens mee stoeien,eerst even naar het mandje i.v.m.7X24 uurstand by je weet maar nooit wat er gebeurd.

alvast bedankt

gr Nol