Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door regenbui
ik heb weatherlink opnieuw op de computer moeten installeren,
data inlezen vanaf de console gaat prima, maar hoe krijg ik de data van vooraf gaande jaren in het browse menu?:unsure: .
Door weerzoetermeer
Weatherlink slaat de data op in .wlk bestanden. Misschien staan die nog ergens op je computer?

Gr.
Thierry
Door regenbui
die .wlk bestanden heb ik uiteraard goed bewaard ze staan ook in de goede dir de de .wlk bestanden van de download van het weerstation, alleen kan ik ze niet in de database van weatherlink krijgen zodat je door alle data kan browsen.

gr Theo
MeteoTuitjenhorn
Door mavlo77
Moet zeggen dat ik daar zo af en toe ook problemen mee gehad heb. Bijvoorbeeld wilde ik op een andere PC weatherlink installeren om de WLK files in te kijken. Op een of andere manier moet je altijd een station aanmaken, maar die datafiles weigerde ie in te lezen. En ja ze stonden in precies de goede dir.
Door SpeedyGJ
De WLK bestanden kun je gewoon in de map zetten waar je actuele WLK bestanden ook staan. Let wel op dat je eerst die WLK bestanden in de map plaatst voor je het programma opstart, anders gaat het indd fout!
Door regenbui
alle .wlk bestanden staan nu goed in de dir, ben er weer ingetrapt:S , weatherlinks installeerd standaard in C:/ en niet in progfiles. dus als daar je station staat gaat het natuurlijk fout. het enige probleem wat over blijft maar niet echt vervelend is dat de regendatabase vanaf het begin van de waarnemingen er na het installeren er niet meer uit ziet data klopt totaal niet met de gemeten waarde per maand.

groeten Theo
www.meteotuitjenhorn.nl
Door SpeedyGJ
Ik zit nu met een probleem:
Al een kleine 1 maand werden de gegevens niet geupdate. Momenteel draait alles weer een beetje toch heb ik 1 probleem.

Kleine maand werden de gegevens niet opgeslagen. Tussendoor heb ik wel keer de gegevens binnen gehaald. Oke natuurlijk alles heel erg leuk maar toch wil het niet lukken.
Wat heb ik nu gedaan:

Aller eerst de 2009-03.wlk in de map geplaatst, in de database wordt alles mooi weergeven tot en met de 25ste! Juist overige data staat in de 2de 2009-03.wlk bestand, deze vult de overige 25 tot en met 31ste aan, deze bevat zelfs de eerste deel van april!
Oke nu komt het, ik start WL op ga naar file / inport database file. Nu sluit in WL af en start em opnieuw op, echter krijg ik niks te zien en komt de file in de database map te staan genaamd: Converted Database Files.
Tja en nu? Deze plaats ik in de map maar dan gaat die heel erg raar doen.

Is er nu een mogelijkheid om de missing data toe te voegen?
De 2009-04.wlk staat er wel de 2de bestand bevat dus de overige data die de database moet vullen en de grafieken weer recht te trekken.

Check de windgrafiek maar eens :)
Afbeelding
Door Epicratus
Als ik Weatherlink opnieuw moet installeren dan zet ik eerst de hele map Weatherlink naar mijn externe schijf, hierna installeer ik Weatherlink opnieuw en dan zet ik de hele inhoud van de oude directorie weer terug in de nieuwe, dus gewoon alles overschrijven.

Peter