Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Beste collega's

Sinds kort heb ik een Eee PC met daarop onder andere WeatherLink 5.8.3

Op zich draait dit naar behoren echter........

Mijn dagneerslag reset niet om middernacht. Zoeken en zoeken maar ik kan het niet vinden waar ik dat moet instellen.

Iemand die mij daaraan kan helpen ?

Collegiale groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Gek hé...........

Meer als 200 leden
Gigantisch veel bezoekers

en niemand die een antwoord heeft op mijn vraag.

Gek hé...........

Groet,

Bert J. van Bergen
Door nolversteeg
Hallo Bert,
Ik kan het ook niet zeggen maar door ervaring leert men als echte techneut,diverse firma's plakken een stikker op het apparaat met de tekst als niets meer helpt read your f!!! instruction manual. het klopt wel ergens in het manual staat het. Ook bij VWS het is Amerikaans dus het kan overal staan.bij VWS is het niet in te stellen maar staat vast op 24:00 uur
Door Meteonoord
nolversteeg schrijft:
Hallo Bert,
Ik kan het ook niet zeggen maar door ervaring leert men als echte techneut,diverse firma's plakken een stikker op het apparaat met de tekst als niets meer helpt read your f!!! instruction manual. het klopt wel ergens in het manual staat het. Ook bij VWS het is Amerikaans dus het kan overal staan.bij VWS is het niet in te stellen maar staat vast op 24:00 uur

Hi,

Het gaat om WL 5.3.8. Sinds de upgrade installatie zet hij de day rain om middernacht niet meer op 0. Ook Davis reageerd niet op vragen hierover.

Maar ook de kennis op dit forum is er schijnbaar niet.

Ik wacht af.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door nolversteeg
hoi Bert, ik ben even aan het snuffelen geweest op andere forums maar geen duidelijkheid, kan het iets te maken hebben met daylight savings. of wordt er helemaal niet gereset.
WeatherLink Software

Console firmware is critical to getting the time changed appropriately. The console time will also affect all data downloaded into the WeatherLink software. Additionally, the WeatherLink software package has some changes affecting the sunrise sunset report and proper calculation of THSW. If these two items are of concern to you, you should download the WeatherLink software version 5.7.1 update

groeten Nol
Door Meteonoord
Hi Nol,

Zie ik dat goed moet ik de upgrade 5.7.1 update over versie 5.8.3 heen zetten ?

Is dat niet vreemd ?

Ook vreemd is dat Davis niet antwoord op vragen hierover.

Inmiddels heb ik de dagwaarde in de software en op de console weer op 0 en nu maar hopen dat hij morgen, mits er geen regen valt ook op 0 staat.

Groet,

Bert
Door Meteonoord
Hi Nol,

Het lijkt erop dat de oplossing is gevonden.

Via Setup --> Clear Rain current. Dit heb ik gisteren gedaan en vanochtend stond hij nog op 0 dus hopelijk gaat dit goed anders is er nog een optie, de console enige minuten zonder spanning.

Bedankt voor je ondersteuning.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
Meteonoord schrijft:
Gek hé...........

Meer als 200 leden

Gek hé...........

Groet,

Bert J. van Bergen

Ha Bert,

Gelukkig probleem opgelost?

Was het over wswin geweest, had ik je iets meer kunnen vertellen.
Laats heb ik ook op een vraag geantwoord die ik niet wist, maar was een beginneling en vonddt het sneu dat er geen antwoord kwam voor deze gebruiker.
Heb toen maar beantwoord met een antwoord van sorry, kan je niet helpen.
Nou hier had hij dus ook niks aan, maar het gevoel dat er wel wordt gelezen en mensen graag zouden willen helpen was er dan wel.

Maar achteraf denk ik iik, wat hebben we eraan als alle 200 leden een antwoord geven als ik weet het niet, dan wordt de topic ook niet interessant, lijkt mij.
Nu blijft een vraag wel overzichtelijk en als er geen antwoord komt, zal het wel een speciaals iets zijn.

Wat betreft Davis is inderdaad vreemd, daar krijg je inderdaad niet altijd jouw antwoord, wat ik wel merk is dat over hardware wel snel een reactie komt, maar over de software minder, misschien dat dit door een ander bedrijf wordt verzorgt, maar dat weet ik niet.

Ik weet wel dat mijn vragen aan Ekopower altijd worden behandeld en goed ook.
Nu heb ik een sensor stuk, condensator lekt, kan het hele gebeuren opsturen, wordt het kosteloos gemaakt dooe Ekopower.
heb de midden weg gepakt, Ekopower stuurt de condensator op en zet ik hem zelf erin, maar dat is wel service eerste klas, daarom heeft Ekopower zeker een plaats met banner op mijn site verdient en dit zonder commerciele bedoelingen, hier maak ik graag reclame voor, 1 op 1.

Maar goed, dit gewoon eventjes over het thema geen antwoord bij moeilijke problemen, wel of niet antwoorden, mijn gevoel en mening is dat het bij jouw vraag perfect gelopen is Bert, jij zelf heb ook niks aan 20 antwoorden met sorry ik weet het niet lijkt mij zo.

Groetjes en tot tiks.
Door huins
Gek hé...........

Meer als 200 leden

Gek hé...........

Groet,

Bert J. van Bergen

Misschien is dit nooit bij iemand voorgekomen en zul je wat LANGER zelf moeten zoeken! tot je de oplossing hebt gevonden.