Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Zaferr
Hey iedereen!

Ik denk dat ik er achter ben wat het probleem is, vandaar ook de nieuwe topic. ik heb een Davis met een seriële aansluiting, die perfect werkt (op de pc met seriële aansluiting). Maar nu ik een adapter heb naar usb, werkt het bar slecht op de Asus Eee Box, iemand een optie wat ik eraan kan doen? de upload blijft steeds hangen, en na 10 minuten gaat hij verder, en bij de volgende upload gebeurd het zelfde.. iemand een idee voor een betere adapter? de usb aansluiting op de Davis werkte bij mij eerst ook zéér slecht.. Hoop dat er een oplossing is..
Door Pim
Beste Zafer,

Na jou upload-probleem te hebben gelezen, de volgende opmerking:
Een maand geleden, nadat ik Weatherlink opnieuw had geinstalleerd omdat ik allerlei USB connectionproblemen had, liep bij mij daarna ook de upload zeer traag (bleef ergens halverwege staan en ging minuten later weer verder).
Op dit forum las ik ergens, dat je in "Internet connections" de "use passive mode" moest aanvinken.
Nadat dat was gebeurd werkten de uploads perfect!

Over adapters kan ik je helaas niks vertellen, want hier heb ik alleen USB, da's jammer.

Pim
Weerstation Roden
Door Zaferr
Pim!

Wat ben ik blij met jou! :D

Vooralsnog lijkt het goed te gaan! Eindelijk! Even afwachten en dan kijken of het zo blijft.. Hartstikke bedankt voor de (gouden) tip!

@ tvg, dat was de vista register, kon de bestandjes niet vinden in XP register, maar het lijkt nu opgelost.. ;-)