Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gerrit32
Hallo medeamateurs,

Wegens computerproblemen ben ik noodgedwongen overgestapt naar een andere PC.
Op deze PC staat de Engelstalige versie van XP.
Deze XP versie is opnieuw na een format van de HD geïnstalleerd.
De PC is dus schoon.
Na overzetten van de weerprogramma's lijkt alles weer normaal te werken.
Helaas worden de grafieken op het Main scherm niet bijgewerkt.
De data naar internet werkt wel normaal.
Uiteraard worden de grafische plaatjes niet bijgewerkt.

Wat kan dit probllem zijn?

Groet,
Gerrit
Door Wietse
Zou aan de instellingen van je weerstation kunnen liggen in Weather Display, maar dit weet ik niet zeker.

@Luc: De grafieken van mijn weerstation Almelo worden op deze website ook niet geüpdate. Trouwens er staan ook opeens zonkrachtmetingen bij wat ik niet eens kan meten met mijn weerstation (helaas).
Door Christian
Wietse schrijft:
Trouwens er staan ook opeens zonkrachtmetingen bij wat ik niet eens kan meten met mijn weerstation (helaas).

Die staan er standaard, bij ieder weerstation bij. Wellicht dat er binnenkort nog een optie komt om die waarden (eventueel) uit te schakelen.
Door Meteonoord
Christian schrijft:
Wietse schrijft:
Trouwens er staan ook opeens zonkrachtmetingen bij wat ik niet eens kan meten met mijn weerstation (helaas).

Die staan er standaard, bij ieder weerstation bij. Wellicht dat er binnenkort nog een optie komt om die waarden (eventueel) uit te schakelen.

Het werkt bij wel. Maar het kan uitgeschakeld worden want bij Luc zelf ( Kessel ) staat het ook niet vermeld.

Maar er zijn er ook die 0.00 weergeven.

Hoogstwaarschijnlijk is Luc er mee bezig en zit hij nog in de test fase.

Lijkt mij dat we even moeten afwachten, Luc meldt het vast wel als het klaar is. Overigens zijn we nu naar mijn bescheiden mening off topic bezig.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door gerrit32
Ik vermoed dat het een computerprobleem is.
De geluidskaart onboard was niet te installeren.
Eerder heeft het weerstation er op gedraaid, maar toen bleek hij e-mails zonder inhoud te versturen.
Ik ben toen weer terug gegaan naar mijn oude PC.
Deze ging veel later mijn webpages verknallen.
Hierdoor heb ik de PC waar het om gaat voorzien van XPpro en alles er weer opnieuw opgezet. Dit leek goed te werken waarna ik later ontdekte dat de grafieken niet bijgewerkt werden.
WD opnieuw installeren had geen efect.

Ik heb nu een eMachine PC gekocht. Is mooi klein en stil.
Deze ga ik opnieuw inrichten.
Het blijft een vreemde zaak.
Er is absoluut geen oorzaak te vinden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,
Gerrit
Door gerrit32
Helaas was het geen computerprobleem.
Ik heb er in ieder geval nu een kleine stille computer voor het weerstation aan overgehouden.

Het probleem deed zich ook op deze computer voor.
Ik heb WD zo vaak verhuisd op verschillende computers.
Door mijn verhuizing heeft een poosje het gedraaid op een laptop.
Daarna weer op de oude computer van voor de verhuizing tot deze te traag werd.
Vervolgens nog tweemaal. Dit is altijd goed gegaan.
Ik heb het nu op exact dezelfe manier gedaan en nu worden de grafieken niet meer bijgewerkt.

Uiteindelijk heb ik WD volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Het resultaat was natuurlijk dat ik alles opnieuw moest instellen.

Het draait nu wel maar ik ben de koppeling kwijt met de historische gegevens.
De NOAA rapporten, grafieken en alltime records sluiten niet aan. Deze laatste doet het wel via internet. Misschien is dat ook ineens weg.

Om de historische gegevens te bewaren heb ik de mappen datafiles, logfile en webfiles van de oude PC naar de nieuwe PC gezet.
De gegevens zijn wel beschikbaar en oproepbaar maar zijn niet gelinkt met de lopende gegevens.
Alles loopt nu vanaf 10-07-09

Hier weet ik even geen oplossing meer voor, hopelijk iemand anders.

Groet,
Gerrit
Door wslangerak
Hallo Gerrit,

Wat je het best kan proberen is het volgende:

Eerst alle records resetten, via Action > Reset selected all time records (de ambulance aanklikken)

Daarna via Action > Convert logfiles en dan de optie
"convert all found logfiles and update records" aanvinken.

Dit duurt even, maar WD gaat dan alle logiles uit de directory logfiles opnieuw inlezen, converteren naar datafiles en zoeken naar weerrecords.
Als dat gebeurd is moet je je historie weer aardig terug hebben.

Succes!
Door gerrit32
@Kees,

Ik heb mijn alltime records weer terug.
Alleen mijn NOAA rapport en dailyreport zijn nog niet correct.
Verder is nu de solar in mijn grafiek niet meer goed. Hij maakt er hele hoge pieken van, ook in de nacht. Ga ik er met de cursor over, dan geeft hij hele hoge waardes. Daar is dus iets mis gegaan.

We zijn in ieder geval op de goede weg.

Groet,
Gerrit
Door gerrit32
Als oplossing voor mijn NOAA rapport gebruik ik nu op mijn website het NOAA rapport van weatherlink en het dailyreport van WD hersteld zich vanzelf.

Maar ik nu een ander probleem.
Na de volledig nieuwe installatie krijg ik volle uitslag van de wind wanneer de console de transmitter van de windmeter even niet ziet. WL en cumulus trekken zich hier niets van aan, laten de stand van de wind even voor wat het is, maar WD gaat in de fout.
Ik heb de oude PC naast de nieuwe gezet en alle instellingen hetzelfde gezet. Op de oude PC heb ik deze uitschieters nooit gezien, terwijl toen ook de ontvangst wel eens weg was.
In de history kan ik dit wel corrigeren marr het blijft in de grafieken fout staan.
Ik heb zelfs de oude PC nu parallel meedraaien, maar daar zie ik deze uitschieters niet.

Weet iemand daar een oplossing voor?
Staat er nog iets verkeerd wat ik over het hoofd gezien heb?

Groet,
Gerrit