Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door leboplu2004
Ik ben sinds vrijdag hier online met mijn weerstation. Nu blijkt dat hij de tijd niet correct weergeeft op de site. Bijvoorbeeld 14.00 uur wordt weergegeven als 02.00 uur. Ik heb Luc dit al gemeld. Nu is mijn vraag of ik in WD iets moet instellen of dat het ergens anders aan kan liggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Door Meteonoord
leboplu2004 schrijft:
Ik ben sinds vrijdag hier online met mijn weerstation. Nu blijkt dat hij de tijd niet correct weergeeft op de site. Bijvoorbeeld 14.00 uur wordt weergegeven als 02.00 uur. Ik heb Luc dit al gemeld. Nu is mijn vraag of ik in WD iets moet instellen of dat het ergens anders aan kan liggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Welcome on board, Freek.

Op welke site bedoel je ? HWA of je eigen site ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door nolversteeg
Hallo Freek,
Voor zover ik weet geeft HWA geen tijd weer.
Alleen de update van het weerbericht in het weerscherm en de update tijd van de betreffende weerstations.

Groeten Nol
Eersel
Door wslangerak
Het gaat om de tijd in de file die vanuit Weather-Display naar HWA wordt verzonden.

Freek heeft mail, misschien lost dat het probleem op.

Gr,

PS bericht even in de goeie categorie gezet (WD)
Door Meteonoord
leboplu2004 schrijft:
Bedankt Bert

Hier op deze site HWA.

Volgens mij Freek, kan het zijn dat jij je tijdinstelling op 12 uurs hebt staan en niet op 24 uurs ?

En dat moet in WD in te stellen zijn.

Er zijn op dit forum uitstekende WD kenners die kunnen je volgens mij verder helpen.

Ik kan het zo niet vinden.

Als ik het vindt en je bent nog niet geholpen meld ik me weer.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door WeerStationWoerden
klik op setup.
daarna op advanced/misc Settings .
daarna op program .
en zet een vinkje bij Use 24 hour clock en vink de optie AM/PM on time 12 hour format uit.
en klik op Ok .

nu staat je tijd goed

succes

mvg Gert
Door Luc
In Weather Display kan de tijd worden aangeleverd in 12 uurs formaat of in 24 uurs formaat. Bij Freek gaf de tijd een combinatie aan van deze 2:

bijvoorbeeld 22:00 PM. Als er een 24 uurs notatie wordt aangeleverd, aangevuld met de 12 uurs notatie PM, dan gaat het fout op HWA. Bij de toevoeging PM wordt er namelijk automatisch 12 uur bij opgeteld. (HWA gebruikt alleen 24uurs notatie, normaal staat er dan 10:00 PM, door er 12 uur bij op te tellen wordt het 22:00)

De snelste oplossing was nu om dit aan te passen in de instelling van WD. Ik wil wel nog een keer het importscript aanpassen om dit ook aan de kant van HWA op te lossen.

Gr,
Luc