Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
In WD kan je instellen dat de clientraw bestanden bijvoorbeeld per 5 seconden worden geupload. Wat het minimale is weet ik niet. Maar dat je per 5 seconden clientraw bestanden kan verzenden weet ik aangezien dat hier bij mij ook zo gaat.

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
In WD kan je instellen dat de clientraw bestanden bijvoorbeeld per 5 seconden worden geupload. Wat het minimale is weet ik niet. Maar dat je per 5 seconden clientraw bestanden kan verzenden weet ik aangezien dat hier bij mij ook zo gaat.

Gr.
Thierry

Mijnheer de moderator, is dit niet helemaal off topic ?

Groet,

Bert
Door spoetnik
idd, helemaal off-topic, maar wel interessant!

Meteohub kan maximaal 1 maal per minuut een clientraw uploaden. Helaas.
Maar als ik het goed begrijp, dan staat in die client raw, alle metingen, van de afgelopen minuut?? Dus ik kan de update interval op, zeg, 5 seconden zetten. WD-live update dan elke 5 seconden, met een vertraging t.o.v. de werkelijkhied van 1 minuut??

Dat zou top zijn, maar ik geloof niet dat het zo werkt.

Mijn XMl is hier te vinden: http://www.side-shore.nl/weatherlogs/Cr ... config.xml
Door Meteonoord
spoetnik schrijft:
idd, helemaal off-topic, maar wel interessant!

Meteohub kan maximaal 1 maal per minuut een clientraw uploaden. Helaas.
Maar als ik het goed begrijp, dan staat in die client raw, alle metingen, van de afgelopen minuut?? Dus ik kan de update interval op, zeg, 5 seconden zetten. WD-live update dan elke 5 seconden, met een vertraging t.o.v. de werkelijkhied van 1 minuut??

Dat zou top zijn, maar ik geloof niet dat het zo werkt.

Mijn XMl is hier te vinden: http://www.side-shore.nl/weatherlogs/Cr ... config.xml

Open dan een nieuw topic als dit off topic is.
Je stelt vast maar gaat gewoon door.

Groet,

Bert

@ heren moderatoren, grijp uw kans.
Door spoetnik
Volgens mij staat er in 1 clientraw een moment opname. Clientraw wordt in mijn geval 1 maal per minuut ge-upload. Heeft voor mij dus geen zin om de verversing van DW-live korter dan 1 minuut te zetten.

Kijk maar naar de velden 29,30 en 31 van clientraw, dit zijn de uren, minuten en seconden van de clientraw.

Ik ga mij maar eens verdiepen in een AJAX call naar die rappid-fire xml voor een near-realtime weergave op mijn webzijde
Door wslangerak
spoetnik schrijft:
Volgens mij staat er in 1 clientraw een moment opname. Clientraw wordt in mijn geval 1 maal per minuut ge-upload. Heeft voor mij dus geen zin om de verversing van DW-live korter dan 1 minuut te zetten.

Kijk maar naar de velden 29,30 en 31 van clientraw, dit zijn de uren, minuten en seconden van de clientraw.

Ik ga mij maar eens verdiepen in een AJAX call naar die rappid-fire xml voor een near-realtime weergave op mijn webzijde

Kan je dan niets instellen in de meteohub-software? Het lijkt me toch dat er een snellere upload van de clientraw mogelijk is.
Ik geloof nooit dat alle WD-gebruikers i.c.m. Meteohub daar genoegen mee zouden nemen.

Zijn er andere WD-Meteohub gebruikers hier? Ben wel benieuwd nu... ;)

PS sorry als ik eigenwijs overkom....
Door wslangerak
OK, nou dat is duidelijk. Jammer, want op die manier is het "Live" van WDLive ver te zoeken. Maar goed, het is blijkbaar een kwestie van concessies doen: weinig energieverbruik, weinig ruimte innemen, dan maar minder snel.
Het is een keus natuurlijk, maar voor mij zou dit dan geen optie zijn.